Periodisk fejl - rattet ryster og afbalanceringen af dæk er ok.
-
olemoller
- Kontakt:
Periodisk fejl - rattet ryster og afbalanceringen af dæk er ok.
Hej.
Jeg har fået en periodisk fejl. Min C5 hdi er fra 2002 og den har kørt 195000 km.
Ca. halvdelen af tiden ryster den i rattet + og - 1 cm (ialt 2 cm) Når den ikke ryster føles den perfekt i rattet og afbalanceringen er tilsyneladende i orden.
Jeg har fået en periodisk fejl. Min C5 hdi er fra 2002 og den har kørt 195000 km.
Ca. halvdelen af tiden ryster den i rattet + og - 1 cm (ialt 2 cm) Når den ikke ryster føles den perfekt i rattet og afbalanceringen er tilsyneladende i orden.
-
olemoller
- Kontakt:
Re: Periodisk fejl - rattet ryster og afbalanceringen af dæk er ok.
Hej igen.
Jeg har set på rystelserne,igen. Rattet ryster kun 1 cm ialt
Jeg har set på rystelserne,igen. Rattet ryster kun 1 cm ialt
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
såm jeg forstår det er det rattet der drejer sig ca en cm. hvis det er ret forstået skal du nok finde fejlen i dækkene, den nemme test er at bytte for og bagdæk og se om det forsvinder
der kunne være sketr dette at et eller begge fordæk har fået en skade i siden og når de 2 dæk så kommer til at køre i synk ja så drejer rattet lidt frem og tilbage indtil hjulene igen er ude af synk
( et rat der ryster vandrer ikke frem og tilbage men ryster bare i hænderne og årsagen er altid forhjulene, er det pedaler og fødder der rystes kommer det bagfra, sådan groft set)
der kunne være sketr dette at et eller begge fordæk har fået en skade i siden og når de 2 dæk så kommer til at køre i synk ja så drejer rattet lidt frem og tilbage indtil hjulene igen er ude af synk
( et rat der ryster vandrer ikke frem og tilbage men ryster bare i hænderne og årsagen er altid forhjulene, er det pedaler og fødder der rystes kommer det bagfra, sådan groft set)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Tjek at dæk er runde. De kan let være i balance, men have en "pukkel" det ses tit.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
årsagen KAN også være du kører med lidt lavt tryk i dækkene, på at fylde 2 streger mere luft fra feks. 2,5 til 2,7 for og fra 2,3 til 2,5 bag dette kan også somme tider hjælpe på at de går i selvsving, men selvfølgelig kun hvis der ikke er sprængninger i karkassen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Hvis hjulene er i balance og uden defekter, og der ikke er nogle defekter på styretøjet, så vil jeg få den sporet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester