ESP-ABS fejl
-
jank1971
- Kontakt:
ESP-ABS fejl
hej.. Jeg har en citroen c4 1,6 Hdi fra 2012. Den melder fejl på ESP Og ABS fejlene forsvinder når bilen har været stoppet i et stykke tid men kommer igen som regel i forbindelse med et skarpt venstresving, dette går også ud over motorkraften og når jeg standser bilen kører ventilatoren ude i motorrummet.
På citroen siger de at ventilatoren kører fordi den er ved at regenerere partikkelfilter.. andre mekanikere siger det ikke er derfor... Hvad siger i?
håber i kan svare.. på forhånd tak
Jan
På citroen siger de at ventilatoren kører fordi den er ved at regenerere partikkelfilter.. andre mekanikere siger det ikke er derfor... Hvad siger i?
håber i kan svare.. på forhånd tak
Jan
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: ESP-ABS fejl
lav en 0 stilling, og se så igen, du har vel ikke en af de dersens elm der teoretisk skulle kunne vise alverden om bilen monteret, i så fald er det den der er årsagen
(jeg prøvede selv sådan en på min bil, og det varede kun kort før den meldte både ABS og EPS fejl, alle lamper blinkede og div sirener lød, det forsvandt pronto da lortet blev pillet af)
du har vel helt styr på dit dæktryk, et halvfladt dæk kan også lave rav i den især i forbindelse med sving
(jeg prøvede selv sådan en på min bil, og det varede kun kort før den meldte både ABS og EPS fejl, alle lamper blinkede og div sirener lød, det forsvandt pronto da lortet blev pillet af)
du har vel helt styr på dit dæktryk, et halvfladt dæk kan også lave rav i den især i forbindelse med sving
Senest rettet af posh ons 28. nov 2018 08:16, rettet i alt 1 gang.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Umiddelbart ville jeg gætte på at du har en fejl på en ABS-føler eller lign - det melder jo dermed fejl på både ABS og ESP når den kommer.
Og det stemmer også med at du kan få fejlen frem ved skarpt venstresving.
Jeg havde lignende på min C5'er - da var det venstre baghjulsleje der var slidt - det var nok.
Men sæt en tester på og kør en tur, så kan man oftest ret hurtigt se om den ene ABS-sensor viser andre tal end de øvrige..
Og det stemmer også med at du kan få fejlen frem ved skarpt venstresving.
Jeg havde lignende på min C5'er - da var det venstre baghjulsleje der var slidt - det var nok.
Men sæt en tester på og kør en tur, så kan man oftest ret hurtigt se om den ene ABS-sensor viser andre tal end de øvrige..
-
jank1971
- Kontakt:
tak for svarene... tjekker dæktryk osv asap... men hvor kommer den manglende trækkraft og ventilatoren ind i billedet i forbindelse med disse fejl?
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Er du sikker på de hænger sammen?
Manglende trækkraft og ventilator osv kan godt skyldes at den regenerer partikelfilter, men der bør ikke have noget at gøre med ABS/ESP fejl.
Men jeg ville få sat en egnet tester (Lexia eller hvad den hedder til din årgang bil) og så udlæse parametre under kørslen.
En strøtanke - hvis bilen reelt forsøger at regenerere partikelfilteret og derfor belaster motor med at bruge meget strøm osv - er dit batteri helt i top?
Jeg har prøvet en bil med dårligt batteri/ladning hvor den netop starter med at slukke for ABS/ESP når der ikke helt er strøm nok..
Manglende trækkraft og ventilator osv kan godt skyldes at den regenerer partikelfilter, men der bør ikke have noget at gøre med ABS/ESP fejl.
Men jeg ville få sat en egnet tester (Lexia eller hvad den hedder til din årgang bil) og så udlæse parametre under kørslen.
En strøtanke - hvis bilen reelt forsøger at regenerere partikelfilteret og derfor belaster motor med at bruge meget strøm osv - er dit batteri helt i top?
Jeg har prøvet en bil med dårligt batteri/ladning hvor den netop starter med at slukke for ABS/ESP når der ikke helt er strøm nok..
-
jomel
- Geografisk sted: Vamdrup
- Kontakt:
Hej, jeg har i sidste uge haft den samme fejl, ved hjælp af en tester fandt vi ud af at det var absføler på venstre baghjul var deffekt.
vi skiftede den ud med en ny, fejlen var der stadig, ved yderlige søgning viste det sig at kablet fra absføleren var brudt igennem på den ene leder før samlestikket, ved at kablet havde gnedet sig på en karosserikant bag ved inderskærmen.
vi skiftede den ud med en ny, fejlen var der stadig, ved yderlige søgning viste det sig at kablet fra absføleren var brudt igennem på den ene leder før samlestikket, ved at kablet havde gnedet sig på en karosserikant bag ved inderskærmen.
-
jank1971
- Kontakt:
jeg troede lige fejlen var forsvundet. Der var for lidt luft i venstre forhjul og herefter var det umuligt at fremprovokere fejlen igen..... troede jeg.. nu kommer den dagligt.. så problemet er blevet større... må betale mig fra at får læst fejl ud nu... fejlen er stadig den samme... abs og esp lyser motoren hakker og blæser i motorrum kører for fuld drøn når jeg standser.... der burde ikke være en sammenhæng.. men det er det samme hver gang