Motor og gearkasse udskiftning

Besvar
Steeneren
Geografisk sted: CopenHell
Kontakt:

Motor og gearkasse udskiftning

Ulæst indlæg af Steeneren » lør 20. okt 2018 05:57

Hej.

Jeg har fået tilbudt en motor samt automatgearkasse til min C5 2006.

Jeg tænker at skifte begge dele.

Er der noget man skal gøre efterfølgende med Lexiaen?

Steen

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Motor og gearkasse udskiftning

Ulæst indlæg af posh » lør 20. okt 2018 09:08

jeg går ud fra din bil allerede har automatgear, ellers er det ikke så lige til, og så skal du for alt i verden også have hele motorens ledningsnet og computer med i skiftet, ellers er du også på vorherres mark
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Steeneren
Kontakt:

Ulæst indlæg af Steeneren » lør 20. okt 2018 09:33

Ja den har automat gear i forvejen.

Men du siger at det ikke bare er at skifte det uden også at skifte elektronikken?

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » lør 20. okt 2018 10:39

Steeneren skrev: ↑
lør 20. okt 2018 09:33
Ja den har automat gear i forvejen.

Men du siger at det ikke bare er at skifte det uden også at skifte elektronikken?
ja det skal spille sammen, men det er nu ikke noget større problem bare du får motorstyringen med, der sker hele tiden små ændringer så selv om den motor du vil sætte i er af samme type som den du piller ud kan du ikke regne med den spiller med den "gamle" elektronik, er det en benzin eller diesel maskine du vil bytte rundt.

nogle gange er det langt nemmest at skifte hele drivlinien, altså afmontere den gamle motor med forbro hjulophæng bremser affjedring og det hele, og så flytte hele klumpen komplet over som en enhed, så kan man jo på gulvet flytte/reparere de dele der måtte trænge mens det er nemt at komme til
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 20. okt 2018 10:51

Hvis det er samme motor og gearkasse, så er det bare at bytte rundt.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Steeneren
Kontakt:

Ulæst indlæg af Steeneren » lør 20. okt 2018 12:46

Jeg ved ikke om der findes flere forskellige typer motor/aut gearkasse til den model.
Den er fra Sverige og han skriver km standen som mil.
Men det er en 2.0 benzin fra 2006, magen til min.
Den er pillet ud, så jeg tvivler på at det er muligt at få noget elektronik med.

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » lør 20. okt 2018 13:21

Steeneren skrev: ↑
lør 20. okt 2018 12:46
Jeg ved ikke om der findes flere forskellige typer motor/aut gearkasse til den model.
Den er fra Sverige og han skriver km standen som mil.
Men det er en 2.0 benzin fra 2006, magen til min.
Den er pillet ud, så jeg tvivler på at det er muligt at få noget elektronik med.
for en sikkerheds skyld så bed om at få den motorstyring med, men det gør du nu nok helt automatisk ligesom de heller ikke piller ledningsnettet af sådan en motor, du skal se det hele er der, sådan er det i hvert fald hvis de ved hvad de sysler med

Besvar