Hydraulikslange højre forhjul Emnet er løst
-
malone
- Geografisk sted: Randers NV
- Diagbox: Ja
- Version: v/8.55
- Kontakt:
Hydraulikslange højre forhjul
Hydraulikslangen i motorrummet ved højre forhjul har de sidste mange år været semi-fugtig af hydraulikvæske.....og KJ i Auning nævnte engang for længe-længe siden ifb. airconserice "at det lider største delen af C5'ere af men at det faktisk aldrig bliver værre end nu"
Det er så blevet mere vådt og der er jævnligt frisk olie på værkstedsgulvet. Jeg har afrenset fra hydraulikkuglen med motorrens og tørret røret af fra top til bund men det eneste sted jeg synes er fugtigt er det fleksible af slangen i motorrummet og så hænger der næsten altid dråber på boltene til den bagerste stabilisatorbøsning.
En ny koster i omegnen af 2500kr på nettet. Findes der et rep-stykke eller kan simpel selvvulkaniserendetape holde skidtet tæt?
Råd og gode idéer er meget velkomne
Martin
Slangen er vist denne (nr. 3 på billeder). Bilen er med hydraactiv affjedring
https://imgur.com/a/iMDx0WK
Det er så blevet mere vådt og der er jævnligt frisk olie på værkstedsgulvet. Jeg har afrenset fra hydraulikkuglen med motorrens og tørret røret af fra top til bund men det eneste sted jeg synes er fugtigt er det fleksible af slangen i motorrummet og så hænger der næsten altid dråber på boltene til den bagerste stabilisatorbøsning.
En ny koster i omegnen af 2500kr på nettet. Findes der et rep-stykke eller kan simpel selvvulkaniserendetape holde skidtet tæt?
Råd og gode idéer er meget velkomne
Martin
Slangen er vist denne (nr. 3 på billeder). Bilen er med hydraactiv affjedring
https://imgur.com/a/iMDx0WK
-
allanbojko
- Geografisk sted: Hillerød
- Kontakt:
Re: Hydraulikslange højre forhjul
Og du sikker på det ikke er returslangen der går fra dæmperbenet,de har det med at mørne op
C5 3.0 2001 Sedan til stumper
C5 3.0 2003 Aut.
Fiat Panda 2010
Suzuki gsx1100 1991
C5 3.0 2003 Aut.
Fiat Panda 2010
Suzuki gsx1100 1991
-
malone
- Geografisk sted: Randers NV
- Diagbox: Ja
- Version: v/8.55
- Kontakt:
Re: Hydraulikslange højre forhjul
Returslangen har jeg kun tjekket fra fjederbenet til "fast rør" visuelt.
Jeg synes der er så mange dråber under bunden af bilen at den burde være mere våd ned af de 3 rør eller på karosseriet hvis alt den væske skal komme fra toppen af slangen....så returslangen er bestemt et nærmere tjek værd.
Tak!
Jeg synes der er så mange dråber under bunden af bilen at den burde være mere våd ned af de 3 rør eller på karosseriet hvis alt den væske skal komme fra toppen af slangen....så returslangen er bestemt et nærmere tjek værd.
Tak!