Peugeot 207 start problemer
-
Allan207
- Kontakt:
Peugeot 207 start problemer
har startproblemer med min Peugeot 207. når den har stået stille i et stykke tid. den starter først efter 5-7 startforsøg. så starter den og kører fint bagefter
Peugeot 207 1.4 8V 2009
motorkode KFV
Har skiftet: gasspjæld brændstofpumpe krumtapakselføler
Peugeot 207 1.4 8V 2009
motorkode KFV
Har skiftet: gasspjæld brændstofpumpe krumtapakselføler
-
Mors Peugeot
- Kontakt:
Re: Peugeot 207 start problemer
Tændspole, dyser, olienedsivning på tændrør? Vi har stort set samme motor og min 206 starter heller ikke altid de første 3-5 gange, trods ny tandrem, toppakning, gasspjæld, MAP sensor, generator og batteri. Få set på tændrør (kolde) hos en tændrørshvisker... Den rette shahman kan lede dig et godt stykke af vejen.
Jeg fik en foreslået en lappeløsning som hjalp hos mig: drej nøglen til tænding i 2 sekunder, uden at tørne, og derpå retur. Nu skulle trykket være etableret og næste fulde drej med nøglen, giver altid god og ren start hos mig. Ikke fordi den løsning ikke irriterer, men det giver mindre komplicerede startforløb end 2-4 efterfølgende halvgode og halvdruknede tændinger, på for få cylindre.
Jeg skal have stillet ventiler, skiftet føler på krumtappen og undersøgt vacuumlinjerne for utætheder snart, du hører fra mig hvis jeg bliver klogere.
Jeg fik en foreslået en lappeløsning som hjalp hos mig: drej nøglen til tænding i 2 sekunder, uden at tørne, og derpå retur. Nu skulle trykket være etableret og næste fulde drej med nøglen, giver altid god og ren start hos mig. Ikke fordi den løsning ikke irriterer, men det giver mindre komplicerede startforløb end 2-4 efterfølgende halvgode og halvdruknede tændinger, på for få cylindre.
Jeg skal have stillet ventiler, skiftet føler på krumtappen og undersøgt vacuumlinjerne for utætheder snart, du hører fra mig hvis jeg bliver klogere.