Koblingsspørgsmål
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Koblingsspørgsmål
Det er IKKE selve koblingen og de komponenter der bruges til udkobling jeg tænger på men selve gearskifte mekanismerne.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Nå, langt om længe har jeg nu tid til at se på den, bilen har ikke kørt så meget de sidste dage pga lidt udfordringer.. man kan sgu hygge sig med den bil..
En ting er at den er punkteret, det er en helt anden sag, reservehjul monteret og hjulet må jo lappes..
Men - jeg oplever ind i mellem når jeg holder ved rødt lys i tomgang at bremsepedalen bliver hård - bilen bremser helt fint, men holder man pedalen nede kan den ind i mellem blive hård, vipper man så lige med gassen bliver den normal igen - det lyder hos mig som et vacuum-problem?
Og det kan så vidt jeg kan komme frem til også hænge sammen med min tidligere oplevelse, der i øvrigt ikke er oplevet igen siden.
Så nu vil jeg for nemheds skyld skifte vacuum slangerne, og kan finde den der går fra motor til bremseforstærker
Ved siden af går der også en over til en enhed der også har et stik på - hvad er den for en og er den vaccumstyret?
Og hvor køber I vacuumslanger til sådan en bil?
På fødeslangen til bremseforstærkeren sidder der en ventil, kan man tjekke den?
En ting er at den er punkteret, det er en helt anden sag, reservehjul monteret og hjulet må jo lappes..
Men - jeg oplever ind i mellem når jeg holder ved rødt lys i tomgang at bremsepedalen bliver hård - bilen bremser helt fint, men holder man pedalen nede kan den ind i mellem blive hård, vipper man så lige med gassen bliver den normal igen - det lyder hos mig som et vacuum-problem?
Og det kan så vidt jeg kan komme frem til også hænge sammen med min tidligere oplevelse, der i øvrigt ikke er oplevet igen siden.
Så nu vil jeg for nemheds skyld skifte vacuum slangerne, og kan finde den der går fra motor til bremseforstærker
Ved siden af går der også en over til en enhed der også har et stik på - hvad er den for en og er den vaccumstyret?
Og hvor køber I vacuumslanger til sådan en bil?
På fødeslangen til bremseforstærkeren sidder der en ventil, kan man tjekke den?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Nå, jeg kan se det er en udluftningsventil til tanken, så det er måske slet ikke vacuum der er ved den, men benzinslanger?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ