Kølingproblem c4 cactus
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kølingproblem c4 cactus
Det kan velsagtens kun være en elektrisk styret termostat. Det var jeg ikke bekendt med.
Mon ikke den kan tvangsstyres med en tester?
Ud fra symptomerne kan den være defekt, men test den.
Der er måske en der kan bidrage med spændingsniveauet for at aktivere den, men jeg vil gætte på 0-5V. Hvor mange ledninger er tilsluttet enheden?
Mon ikke den kan tvangsstyres med en tester?
Ud fra symptomerne kan den være defekt, men test den.
Der er måske en der kan bidrage med spændingsniveauet for at aktivere den, men jeg vil gætte på 0-5V. Hvor mange ledninger er tilsluttet enheden?
-
NHNielsen
- Kontakt:
-
Sven møller
- Kontakt:
Fejlen er funden!,,
Efter at have adskilt “termostathuset” og fundet ud af at der varmen servomotor,,der styrede motorbypass, - ogmsom varsom, - købter jeg en ny tandrem og vandpumpe, for at skille den ad. Jeg er netop blevet færdig med at adskille, —— og, pumpehjulet sidder fint på akslen, men kan lystigt drejes, uden at akslen følger med, - så ingen rotation på pumpehjulet= ingen cirkulation af kølervandet!,
I morgen vil jeg sætte den nye vandpumpe på, tandrem, samle, og håbe på at alt er,vel, og at jeg ikke selv har introduceret nye fejl på følere eller lignende.
Tak for gode input i min fejlfinding
Efter at have adskilt “termostathuset” og fundet ud af at der varmen servomotor,,der styrede motorbypass, - ogmsom varsom, - købter jeg en ny tandrem og vandpumpe, for at skille den ad. Jeg er netop blevet færdig med at adskille, —— og, pumpehjulet sidder fint på akslen, men kan lystigt drejes, uden at akslen følger med, - så ingen rotation på pumpehjulet= ingen cirkulation af kølervandet!,
I morgen vil jeg sætte den nye vandpumpe på, tandrem, samle, og håbe på at alt er,vel, og at jeg ikke selv har introduceret nye fejl på følere eller lignende.
Tak for gode input i min fejlfinding
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Tillykke med at have fundet fejlen!
Den havde jeg ikke set komme, men det er jo dejligt at udvide horisonten.
Utroligt at akslen ikke har arbejdet sig ud, men det må være konstrueret på anden vis end jeg havde forestillet mig eller set før. Fotos er kærkomne.
Det bliver fint, at få bilen på gaden igen.
Den havde jeg ikke set komme, men det er jo dejligt at udvide horisonten.
Utroligt at akslen ikke har arbejdet sig ud, men det må være konstrueret på anden vis end jeg havde forestillet mig eller set før. Fotos er kærkomne.
Det bliver fint, at få bilen på gaden igen.
-
NHNielsen
- Kontakt:
Som tidligere nævnt er det ikke sjældent at impelleren enten løsner sig fra akslen eller også kan bladene smuldre hvis de er af plastic. Rart at høre at det efter megen disputs blev fikset.
-
Sven møller
- Kontakt:
Opsummering: impelleren sad løs på vandpumpen, - og termostaten var i stykker, skiftede begge dele, nu virker det hele igen, takmformgodeminputs