Eftermontering af bakkamera
-
Jni09
- Kontakt:
Eftermontering af bakkamera
Min C4 Grand Picasso fra 2017 er købt uden bakkamera og nu vil jeg selv eftermontere et uoriginalt.
Kan jeg tage forsyningsspændingen fra baklyset så kameraet starter automatisk eller laver den ballade hvis man bruger for meget strøm? Selve kamera delen skulle bruge op til 300mA eller 0,3A om man vil.
Kan jeg tage forsyningsspændingen fra baklyset så kameraet starter automatisk eller laver den ballade hvis man bruger for meget strøm? Selve kamera delen skulle bruge op til 300mA eller 0,3A om man vil.
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Eftermontering af bakkamera
Det kan du sagtens gøre og skaber det problemer kan du montere bakkameraet over et relæ.Jni09 skrev: ↑søn 13. okt 2024 13:31Min C4 Grand Picasso fra 2017 er købt uden bakkamera og nu vil jeg selv eftermontere et uoriginalt.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
-
Jni09
- Kontakt:
Jeg har hørt nogen sige at den vil melde fejl hvis man trækker mere strøm end hvad den er programmeret til, men jeg ved det ikke.
Det med relæet har jeg også tænkt på, men relæspolen trækker vel tæt på det samme.
Det med relæet har jeg også tænkt på, men relæspolen trækker vel tæt på det samme.
-
John59
- Kontakt:
Da jeg monterede et bakkamera på min C4 gik CAM-bussen helt amok. Jeg snuppede strømmen direkte fra baklygten. Det bevirkede at skærmen begyndte at flimre helt vildt. Dette blev afhjulpet med et filter fra bakkamera.dk. https://bakkamera.dk/shop/64-kabler--ti ... bus-stoej/
-
Jni09
- Kontakt:
Og hvad så da du satte filter på? Så gik CAM-bussen ikke længere amok?John59 skrev: ↑søn 13. okt 2024 16:16Da jeg monterede et bakkamera på min C4 gik CAM-bussen helt amok. Jeg snuppede strømmen direkte fra baklygten. Det bevirkede at skærmen begyndte at flimre helt vildt. Dette blev afhjulpet med et filter fra bakkamera.dk. https://bakkamera.dk/shop/64-kabler--ti ... bus-stoej/
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Version: V5.29
- Kontakt:
Meningen med relæet er jo at baklygten kun vil være et styresignal og ikke en forsyningsspænding til bakkameraet.
Jeg gjorde dette på min Audi A6, også med canbus og det gav ingen problemer
Jeg gjorde dette på min Audi A6, også med canbus og det gav ingen problemer
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
-
Jni09
- Kontakt:
Det kunne give mening fremfor et can bus filter til 225kr. Så er spørgsmålet om jeg kan finde en konstant plus…
-
John59
- Kontakt:
Et bakkamera bruger ikke særligt meget strøm, så derfor sprang jeg relæet over, og tog strømmen direkte fra baklygten. Og ja, så snart jeg satte filteret på, virkede det perfekt. Tænker at filteret også kan skaffes noget billigere på udenlandske sider. ( Kina etc. )