Støj/rystelser ved brug af AC
-
Bandit
- Kontakt:
Støj/rystelser ved brug af AC
Min gamle C5 1.8, 2002 årgang, fik skiftet AC kompressoren, da jeg syntes, den gamle støjede og fik bilen til at ryste. Den ny støjer mindre fra magnetkoblingen, men giver stadig den tåbelige, savende lyd, akkompagneret af rystelser / forhøjet tomgang. Dette fænomen kender jeg ikke fra andre biler,
der er normalt ingen ændring ved indkobling af AC. Er det et specielt PSA fænomen ?
før jeg selv fik en Citroen med AC , kendte jeg lyden fra specielt Xantia, når de kørte forbi, en idiotisk, savende lyd. Er det noget, man må leve med ?
der er normalt ingen ændring ved indkobling af AC. Er det et specielt PSA fænomen ?
før jeg selv fik en Citroen med AC , kendte jeg lyden fra specielt Xantia, når de kørte forbi, en idiotisk, savende lyd. Er det noget, man må leve med ?
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
-
Bandit
- Kontakt:
Re: Støj/rystelser ved brug af AC
hej, john59
Både remstrammerhjul og rem blev skiftet, det betalte jeg i hvert fald for...
Både remstrammerhjul og rem blev skiftet, det betalte jeg i hvert fald for...
-
John59
- Kontakt:
Tjek delene for en sikkerheds skyld. Måske er de blevet udskiftet, eller måske ikke. Nye dele kan jo også være defekte!
-
Bandit
- Kontakt:
Det skal understreges, at det kun er med aktiveret AC, problemet opstår.
Det udelukker vel fejl på rem/strammerhjul
Det udelukker vel fejl på rem/strammerhjul
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Fik du komplet ny kompressor eller blot ny magnetkobling? Hvis det kun er kobling der er skiftet kunne der måske være en fejl på kompressoren?
Det kan der jo naturligvis også være på en ny enhed, det er jo set før.
Jeg synes det kunne lyde som om noget ikke helt sidder korrekt, som så gør at du får vibrationer når magnetkoblingen er aktiveret.. - måske kompressoren ikke sidder 112% som den skal?
Det kan der jo naturligvis også være på en ny enhed, det er jo set før.
Jeg synes det kunne lyde som om noget ikke helt sidder korrekt, som så gør at du får vibrationer når magnetkoblingen er aktiveret.. - måske kompressoren ikke sidder 112% som den skal?
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
John59
- Kontakt:
Svar på spørgsmål fra kl 11:31. : Nej, da problemet nemt kan opstå netop når belastningen på rem og remstrammer bliver større når AC er indkoblet. Men, Lars4733 kan også nemt have ret i sit input.
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Version: V5.29
- Kontakt:
Hopper remstrammerhjulet i tomgang?
Synes ikke at jeg kan mindes at ac larmede da jeg kørte Xantia.
Synes ikke at jeg kan mindes at ac larmede da jeg kørte Xantia.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech