Komfortblink GC4P
-
renel
- Kontakt:
Komfortblink GC4P
Hej
Jeg har spurgt herinde før om dette og fået at vide at dette ikke kunne lade sig gøre, jeg har lige haft en lånebil med denne feature og jeg tænker at det må kunne lade sig gøre;-)
Jeg ved at det kan købes uoriginalt til visse andre biler, men hvorfor ikke til denne? Har spurgt disse leverandører!
Mit tanke er nu om jeg selv kan fremstille dette system, derfor tænker jeg om nogen herinde har et ledningsdiagram ang. afvisersystemet så jeg kan se hvad der kan og ikke kan lade sig gøre.
Mit sn er VF7UAHZH45070380, GC4P HDI 2007.
På forhånd tak.
Jeg har spurgt herinde før om dette og fået at vide at dette ikke kunne lade sig gøre, jeg har lige haft en lånebil med denne feature og jeg tænker at det må kunne lade sig gøre;-)
Jeg ved at det kan købes uoriginalt til visse andre biler, men hvorfor ikke til denne? Har spurgt disse leverandører!
Mit tanke er nu om jeg selv kan fremstille dette system, derfor tænker jeg om nogen herinde har et ledningsdiagram ang. afvisersystemet så jeg kan se hvad der kan og ikke kan lade sig gøre.
Mit sn er VF7UAHZH45070380, GC4P HDI 2007.
På forhånd tak.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
Nego2403
- Diagbox: Ja
- Version: 9.68, 9.91
- Kontakt:
Re: Komfortblink GC4P
Jeg kan godt lave kredsløbet for dig på en printplade, hvis vi kan få fat på et ledningsdiagram. Typisk så opstår der kontakt før blinkerarmen går i "låst" position, og dette kan man registrere og lave et kredsløb som fx. holder blinklyset tændt i 1,5 sekunder.
2016 Citroën C3 A51 1.6 BlueHdi 100 (DV6FD)
2019 Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHdi 130 (DV5RC)
Diagbox V9.68
Diagbox V9.68
-
renel
- Kontakt:
Tak for svar, ja, et diagram er vigtigt, i gamle dage så var der ikke så meget elektronik, bare et par relæer og et par kontakter, idag er det jo forbundet på kryds og på tværs, så jeg er ikke sikker på om blinklyset er så simpelt som jeg håber eller der gemmer sig noget spændende derinden i;-)
Der kunne jo godt være en forbindelse i neutral stillingen som skal åbnes eller lukkes?? samtidig med at der forbindes til h eller v sideblink. Det er jo ikke til at vide om en lille franskmand har tænkt franske tanker, nogen gange er de jo geniale og andre gange er de bare gale;-)
Men som du siger, dybest set er det ret simpelt, vi skal bare vide om der noget der skal tages højde for.
Nå først man har kørt med det så er det en god funktion, og jeg tænker at der er andre herinde som også kunne bruge sådan en funktion.
Diagram...Please;-)
Der kunne jo godt være en forbindelse i neutral stillingen som skal åbnes eller lukkes?? samtidig med at der forbindes til h eller v sideblink. Det er jo ikke til at vide om en lille franskmand har tænkt franske tanker, nogen gange er de jo geniale og andre gange er de bare gale;-)
Men som du siger, dybest set er det ret simpelt, vi skal bare vide om der noget der skal tages højde for.
Nå først man har kørt med det så er det en god funktion, og jeg tænker at der er andre herinde som også kunne bruge sådan en funktion.
Diagram...Please;-)
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Prøv evt. at kontakte nogle af disse:
https://carvision.dk/komfortsystemer/komfortblink/
https://www.net-import.dk/shop/easyblin ... WIQAvD_BwE
https://carvision.dk/komfortsystemer/komfortblink/
https://www.net-import.dk/shop/easyblin ... WIQAvD_BwE
-
renel
- Kontakt:
Tak for dit input, jeg vil prøve at kontakte dem begge.
Jeg ser dog at net-import skriver "EasyBlink II kan monteres i alle biler der ikke har can-bus i afviserarmen." Jeg tænker at det er netop hvad vi har, der er jo "defekt pære" overvågning på alle udvendige pærer!
Carvision giver mig et billede af en baglygte og "Vi beklager! Din søgning gav ingen resultater. - Du kan med fordel prøve med færre søgekriterier"
Det ville nu alligevel være godt med et diagram.
Jeg ser dog at net-import skriver "EasyBlink II kan monteres i alle biler der ikke har can-bus i afviserarmen." Jeg tænker at det er netop hvad vi har, der er jo "defekt pære" overvågning på alle udvendige pærer!
Carvision giver mig et billede af en baglygte og "Vi beklager! Din søgning gav ingen resultater. - Du kan med fordel prøve med færre søgekriterier"
Det ville nu alligevel være godt med et diagram.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
renel
- Kontakt:
Har lige læst på nettet at net-import / Lindgård Petersen "kan monteres på mange biler undtagen franske biler fra årgang 2002"
:-(
:-(
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
renel
- Kontakt:
Kan se påp nettet at komfortblink forespørges på mange biler, BMW, Saab, div. VAG biler, Toyota....alle kan gøres hvis de er pre canbus, herefter er det ikke til at gøre......forstår det ikke, det er jo ikke raketvidenskab, hvis bilen kan gøre det så kan det vel også laves, dybest set er det jo bare en forsinket afbrydelse af kontaktarmens elfunktion når den mekanisk er sluppet;-)
Jeg savner et blinkdiagram....nogen??
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
Nego2403
- Version: 9.68, 9.91
- Kontakt:
Biler med canbus i afviserarmen har forhåbentlig komfortblinkrenel skrev: ↑ons 7. jun 2023 23:16Kan se påp nettet at komfortblink forespørges på mange biler, BMW, Saab, div. VAG biler, Toyota....alle kan gøres hvis de er pre canbus, herefter er det ikke til at gøre......forstår det ikke, det er jo ikke raketvidenskab, hvis bilen kan gøre det så kan det vel også laves, dybest set er det jo bare en forsinket afbrydelse af kontaktarmens elfunktion når den mekanisk er sluppet;-)
Hvis nogen har adgang til det gamle servicebox, så kan man få fat i alle mulige diagrammer. Er der mon nogen her i gruppen der har det?
2016 Citroën C3 A51 1.6 BlueHdi 100 (DV6FD)
Diagbox V9.68
Diagbox V9.68
-
renel
- Kontakt:
Jeg undrer mig over at KUN "Franske biler fra 2002" som har canbus ligesom MANGE andre biler ikke kan laves???
Som bekendt blev canbus lavet af Bosch for Mercedes i 1985...
Som bekendt blev canbus lavet af Bosch for Mercedes i 1985...
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Det er korrekt - Men de biler er ikke full-can. De kører måske can mellem motor og abs, intet andet. Feks en Toyota Yaris fra 2018 kan man ikke kode baglys til, det er stadig med relæer, selvom den nok også benytter canbus til mange ting.
Pas i øvrigt på med at hekse for meget med en prøvelampe, osv. Ratmodulet er en 5V ting. Det er heller ikke sikkert at BSI'en bryder sig om, at der bliver sendt noget tilbage til den udgang. Så jo, det kan godt blive en besværlig manøvre.
Det eneste sikre er, at "fange" blinksignalet, og replikere det på can-nettet.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
renel
- Kontakt:
Hej, SRO, jeg har fået negativt svar tilbage fra de 2 links du lagde op herinde, jeg har også prøvet et par andre med samme resultat. :-(
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hej renel
Det var da surt.... sælg straks bilen :-)
God tilbagemelding, til eventuelle andre der står med samme ønske.
I øvrigt skulle det være BMW, der var det første bilmærke der benyttes Bosch' Can-bus system, men man skal jo altid være kildekritisk: https://www.danbit.dk/da/content/73-hva ... 020-danbit
Det var da surt.... sælg straks bilen :-)
God tilbagemelding, til eventuelle andre der står med samme ønske.
I øvrigt skulle det være BMW, der var det første bilmærke der benyttes Bosch' Can-bus system, men man skal jo altid være kildekritisk: https://www.danbit.dk/da/content/73-hva ... 020-danbit