Kølervæske stand stabiliserer sig mellem min og max
-
Nego2403
- Diagbox: Ja
- Version: 9.68, 9.91
- Kontakt:
Kølervæske stand stabiliserer sig mellem min og max
Jeg ville høre om det var normalt at kølervæske standen stabiliserer sig mellem min og max. Jeg har påfyldt kølervæske op til max mærket. Efter det har opvarmet har det udvidet sig og løbet over i køleren. Forsvinder dette kølervæske ud af systemet, og hvor fiser det hen? Er det bare direkte ud på vejen?
2016 Citroën C3 A51 1.6 BlueHdi 100 (DV6FD)
2019 Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHdi 130 (DV5RC)
Diagbox V9.68
Diagbox V9.68
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kølervæske stand stabiliserer sig mellem min og max
Ja, det overskydende væske ryger ud på vejen, så fyld ikke mere på :-)
I kølerdækslet sidder der en ventil der åbner når trykket bliver for højt.... hvilket i praksis betyder at der lukkes væske ud, indtil pengene passer
I kølerdækslet sidder der en ventil der åbner når trykket bliver for højt.... hvilket i praksis betyder at der lukkes væske ud, indtil pengene passer
-
Nego2403
- Kontakt:
Okay det lyder godt, var ved at blive nervøs for at systemet muligvis var utæt, nu efter jeg havde skiftet vandpumpen. Godt at høre at det bare siver ud, det forklarer hvor væsken bliver af. 
Forlader det systemet som damp, eller siver der decideret væske ud af dækslet på beholderen? Jeg kan nemlig godt se noget kølervæske som sidder der hvor returslangen sidder på beholderen, men det ligner ikke at der er noget som er sivet ud af låget på beholderen.
Forlader det systemet som damp, eller siver der decideret væske ud af dækslet på beholderen? Jeg kan nemlig godt se noget kølervæske som sidder der hvor returslangen sidder på beholderen, men det ligner ikke at der er noget som er sivet ud af låget på beholderen.
Diagbox V9.68
Diagbox V9.68
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hvis der ikke er luft i systemet og blot er fyldt for meget kølervæske på, vil væsken blive presset ud i væskeform, da det "fylder for meget".
Hvis det har stabiliceret sig mellem min. og max. er alt fint. Du kan opleve, at der over tid vil blive "brug" en smule kølervæske, vi taler her om nogle centiliter pr. år - det er lige som på dit centralvarmeanlæg og helt normalt.
Hvis det har stabiliceret sig mellem min. og max. er alt fint. Du kan opleve, at der over tid vil blive "brug" en smule kølervæske, vi taler her om nogle centiliter pr. år - det er lige som på dit centralvarmeanlæg og helt normalt.
-
Nego2403
- Kontakt:
Okay det giver god mening. Jeg har nemlig oplevet at den brugte meget lidt kølervæske over en længere periode. Jeg trykprøvede systemet, og der var intet. Da jeg lavede tandremsskift var der heller intet at se ved vandpumpen, så det giver god mening det du fortæller
Diagbox V9.68
Diagbox V9.68