C4GP -Dæktryksensor (TMPS) - hvordan meddeler den fejl?
-
bikeryamaha
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Kontakt:
C4GP -Dæktryksensor (TMPS) - hvordan meddeler den fejl?
Hej jeg er den lykkelige ejer af en GP fra 2007 (2.0 AUT, Exclusive VF7UARFJF45127066).
Via mit Lexia program mener jeg at have fundet ud af at min C4GP har TMPS sensorer indbygget i hjulene. Jeg er desværre uvidende om hvordan vognen i givet fald meddeler fejlmelding i den henseende. Jeg prøvede i dag at lukke lidt luft ud af højre baghjul, men det gav ingen resultat. Er der nogen af jer der ved hvad jeg skal forvente?
Mvh
Henrik
Via mit Lexia program mener jeg at have fundet ud af at min C4GP har TMPS sensorer indbygget i hjulene. Jeg er desværre uvidende om hvordan vognen i givet fald meddeler fejlmelding i den henseende. Jeg prøvede i dag at lukke lidt luft ud af højre baghjul, men det gav ingen resultat. Er der nogen af jer der ved hvad jeg skal forvente?
Mvh
Henrik
-
renel
- Kontakt:
Re: C4GP -Dæktryksensor (TMPS) - hvordan meddeler den fejl?
Jeg ved ikke om denne årgang har det, men er det ikke noget med at den ikke måler det eksakte dæktryk men kun sammenligner om de er ens pr. aksel! hvis så den taber luft i 1 hjul så vil ABS sensoren registrere forskelligt omdrejningstal på de 2 hjul på denne aksel og dermed advare om "lufttab".
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
bikeryamaha
- Kontakt:
Tak, hvor interessant. Jeg er dog ret sikker på at den kender det specifikke dæktryk. Det har jeg nemlig set på computeren. Men at det så blot er mere eller mindre konstant omdrejningshastighed der vil afgøre eventuel alarm, det kunne jeg slet ikke lure. TAk
Henrik
Henrik
-
renel
- Kontakt:
Muligheden er jo også at der er sensorer inde i fælgen som melder tilbage til bilens elektronik. Jeg har et eftermonteret system på min bil, samme bil bare ikke en exclusive!, hvor der er monteret ventilsensorer udvendigt (skruet på) som sender et BT signal til min 8" fladskærm.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Hvis den rent faktisk har tpms sensor og de ikke er slået fra pga af fejl, så vil du få en besked ved et trykfald på 0.5 bar, og det sker ikke med bare tænding på
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Det plejer at være relativ nemt at kende en TPMS ventil. De har oftest en omløber udvendig. Ikke bare en gummiknold der er trukket igennem fælgen, som en almindelig ventil.
TMPS kan være slået fra vha. tester.
TMPS kan være slået fra vha. tester.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
bikeryamaha
- Kontakt:
Hej
Jeg forsøgte at erstatte et enkelt (bag)hjul som ikke indeholder nogen TMPS-sensor. Kørte dermed en tur rundt i området med tre hjul med TMPS, og eet hjul uden. Jeg fik ingen som helst indikation af fejl. I øjeblikket er jeg skiftet til vinterhjul - helt uden sensorer. Ingen indikering stadigvæk.
Mvh
Henrik
Jeg forsøgte at erstatte et enkelt (bag)hjul som ikke indeholder nogen TMPS-sensor. Kørte dermed en tur rundt i området med tre hjul med TMPS, og eet hjul uden. Jeg fik ingen som helst indikation af fejl. I øjeblikket er jeg skiftet til vinterhjul - helt uden sensorer. Ingen indikering stadigvæk.
Mvh
Henrik