407 1.6 hdi Eolyse/partikelfilter/katalysator
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: 407 1.6 hdi Eolyse/partikelfilter/katalysator
Skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.
MEN det er en interval/periodefejl. Og den har jeg ofte set HVIS/NÅR en batteripol har været afmonteret.
Har I prøvet at rense stikket ?? (Evt. kontaktrens)
MEN det er en interval/periodefejl. Og den har jeg ofte set HVIS/NÅR en batteripol har været afmonteret.
Har I prøvet at rense stikket ?? (Evt. kontaktrens)
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Stik på LMM ser ud som nyt umiddelbart.
Men kan det be- eller afkræftes om temperaturmåling for LMM sidder i selve LMM eller om den sidder andetsteds?
Det er vel ikke taget fra føleren i spejlet? Jeg har dog ikke set hvilken værdi den fortæller hvis det er
Men det ændrer jo stadig ikke ved at vi ikke kan tilgå eolyssystemet og fortælle at der er fyldt væske på…?
Men kan det be- eller afkræftes om temperaturmåling for LMM sidder i selve LMM eller om den sidder andetsteds?
Det er vel ikke taget fra føleren i spejlet? Jeg har dog ikke set hvilken værdi den fortæller hvis det er
Men det ændrer jo stadig ikke ved at vi ikke kan tilgå eolyssystemet og fortælle at der er fyldt væske på…?
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Når jeg kigger på fejlene, så vil jeg mene:
- LMM er defekt.
-eolys niveau skal resettes i begge menuer
-fejl omkring gløderør og speeder er "standard" på 1.6hdi'er og har ingen reel betydning for problemet.
Hvad siger modtryk i partikelfilter i tomgang, 1500 og 3000 rpm?
- LMM er defekt.
-eolys niveau skal resettes i begge menuer
-fejl omkring gløderør og speeder er "standard" på 1.6hdi'er og har ingen reel betydning for problemet.
Hvad siger modtryk i partikelfilter i tomgang, 1500 og 3000 rpm?
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
GertH
- Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hej Lars.
Jeg skriver her da der er flere der har bidraget med svar.
Efter du kørte monterede jeg den gamle lmm igen og den går fint i motor som den plejer, men der kom ingen fejlmelding i display udover venstre stoplyspære. Kørte en kort tur og motorlampe begyndte at lyse. Slettede fejl og motorlampe slukkede ved næste opstart.
Jeg har derefter kørt en tur på 60 km for at den kunne blive varm. Den kørte exemplarisk og ingen lamper tændte, heller ingen melding om for lavt eolyse i beholder. På min tester kan jeg dog se fejlkode P0104 som kommer igen når bilen startes. Så lmm er defekt men udløser altså ingen lysende lamper eller advarsler. Heller ikke billede af partikelfilter.
Mystisk eller heldigt, men skønt. Det ville dog være bedst hvis jeg vidste præcist hvad der er sket.
Mvh. Gert
Jeg skriver her da der er flere der har bidraget med svar.
Efter du kørte monterede jeg den gamle lmm igen og den går fint i motor som den plejer, men der kom ingen fejlmelding i display udover venstre stoplyspære. Kørte en kort tur og motorlampe begyndte at lyse. Slettede fejl og motorlampe slukkede ved næste opstart.
Jeg har derefter kørt en tur på 60 km for at den kunne blive varm. Den kørte exemplarisk og ingen lamper tændte, heller ingen melding om for lavt eolyse i beholder. På min tester kan jeg dog se fejlkode P0104 som kommer igen når bilen startes. Så lmm er defekt men udløser altså ingen lysende lamper eller advarsler. Heller ikke billede af partikelfilter.
Mystisk eller heldigt, men skønt. Det ville dog være bedst hvis jeg vidste præcist hvad der er sket.
Mvh. Gert
-
Lars4733
- Kontakt:
Det lyder jo godt
Måske det har haft en effekt at gå ind i den additivmenu jeg viste dig - selv om det ikke så ud til at den gjorde noget..
På min skulle jeg ind to steder for at resette additivtælleren.
Men ingen fejl i displayet er jo ikke så ringe, mon den så kan synes?
Måske det har haft en effekt at gå ind i den additivmenu jeg viste dig - selv om det ikke så ud til at den gjorde noget..
På min skulle jeg ind to steder for at resette additivtælleren.
Men ingen fejl i displayet er jo ikke så ringe, mon den så kan synes?
-
GertH
- Kontakt:
Mht. additivmenu husker jeg det som der stod det var udført hvilket overraskede os lidt eller husker jeg forkert.
Jeg prøver nok at køre til syn fordi jeg er noget over dato. Jeg forventer at den skal til omsyn, men så har jeg da en fejloversigt samt 1 mdr. til at få det fixet i.
En lille krølle på min køretur var at jeg havde både min pung og iphone liggende på bagsmækken. Da jeg kom hjem lå telefonen stadig på bagsmækken, men min pung havde en venlig mand fundet nede ved kirken og afleveret på min adresse. Den er så heller ikke værd at stjæle, da der kun lå diverse kort og 2.50kr i den.
Jeg prøver nok at køre til syn fordi jeg er noget over dato. Jeg forventer at den skal til omsyn, men så har jeg da en fejloversigt samt 1 mdr. til at få det fixet i.
En lille krølle på min køretur var at jeg havde både min pung og iphone liggende på bagsmækken. Da jeg kom hjem lå telefonen stadig på bagsmækken, men min pung havde en venlig mand fundet nede ved kirken og afleveret på min adresse. Den er så heller ikke værd at stjæle, da der kun lå diverse kort og 2.50kr i den.
-
Lars4733
- Kontakt:
Husk inden at køre den godt gennemvarm og så langsomt i frigear træde speeedereb helt i bund et par gange så det værste sod osv kommer ud inden synsmanden gør det samme..
Det er da ret imponerende at den kunne blive liggende der?
Det er da ret imponerende at den kunne blive liggende der?
-
john_madsen
- Kontakt:
Angående P0104.
Hvis man på EGR ventilen har den pakning uden hul i.... så aktiverer det en fejlkode på at airflow er større gennem LMM end forventet. Den fejl tænder IKKE nogen lamper i bilen og den går heller ikke i Limp mode. -men om fejlkoden lige præcis er P0104 kan jeg ikke huske.
Hvis man på EGR ventilen har den pakning uden hul i.... så aktiverer det en fejlkode på at airflow er større gennem LMM end forventet. Den fejl tænder IKKE nogen lamper i bilen og den går heller ikke i Limp mode. -men om fejlkoden lige præcis er P0104 kan jeg ikke huske.
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
GertH
- Kontakt:
Hej John.
Tak for info. Jeg ved desværre ikke hvilken pakning der sidder i.
Jeg havde købt en brugt LMM af autoophug og med den monteret gik bilen rigtig skidt. Den gik op og ned i tomgang og røg volsomt. Røgen lugtede fælt af uforbrændt diesel/for fed blanding. Til gengæld viste den ikke fejl på LMM. Det gør den på den oprindelige, men med den går den perfekt i tomgang og kører i øvrigt fint.
Hvis vi antager at der sidder en lukket pakning i EGR ventilen og det er den der uløser fejlen, kan den formodentlig ikke godkendes til syn som jeg overvejer at gøre i morgen, men det må tiden vise.
Mvh. Gert
Tak for info. Jeg ved desværre ikke hvilken pakning der sidder i.
Jeg havde købt en brugt LMM af autoophug og med den monteret gik bilen rigtig skidt. Den gik op og ned i tomgang og røg volsomt. Røgen lugtede fælt af uforbrændt diesel/for fed blanding. Til gengæld viste den ikke fejl på LMM. Det gør den på den oprindelige, men med den går den perfekt i tomgang og kører i øvrigt fint.
Hvis vi antager at der sidder en lukket pakning i EGR ventilen og det er den der uløser fejlen, kan den formodentlig ikke godkendes til syn som jeg overvejer at gøre i morgen, men det må tiden vise.
Mvh. Gert
-
Lars4733
- Kontakt:
Jeg mener godt man kan syne en bil med afblændet EGR - bare det er gjort rigtigt
Den test der bruges i synshallen kan ikke registrere det
Den test der bruges i synshallen kan ikke registrere det
-
john_madsen
- Kontakt:
Det er helt korrekt 1.6HDI styringerne er så gamle at de ikke opdager at EGR er blændet.
En blændet EGR er godt for alt i motoreren, men knap så godt for NoX tallet, som der så ikke måles på til syn ;-)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
GertH
- Kontakt:
Det bliver spændende hvad synsmanden finder ud af. Jeg melder tilbage hvad resultatet bliver.
Jeg var ude for at bytte LMM hos huggeren og der var selvfølgelig ferielukket. hrmff
Jeg var ude for at bytte LMM hos huggeren og der var selvfølgelig ferielukket. hrmff
-
GertH
- Kontakt:
Så har jeg været til syn og synsmand gassede op en gang og udtalte at det så ikke så tosset ud, så det blev godkendt
. Han fandt et rusthul på str. med en blyant i yderpanel tæt ved en drænprop. Så den er blevet synet og skal ikke til omsyn, men rusthul skal selvfølgelig laves. Da han bakkede bilen ud tændte motorlampe, men da var synet overstået. Jeg slettede fejlen og den kom ikke igen på turen hjem. Er det noget man ofte ser på disse biler, at motorlampe og antipolution popper op.
Mvh. Gert
Mvh. Gert
-
Lars4733
- Kontakt:
Jeg har selv haft tilsvarende en dag jeg pressede den ekstra - det går i sig selv igen efter et par starter
Men der er jo nok noget med LMM og/eller EGR ventilen, men den kører jo og er nysynet
Tillykke med det, det var jo overkommeligt med et enkelt rusthul.
Men der er jo nok noget med LMM og/eller EGR ventilen, men den kører jo og er nysynet
Tillykke med det, det var jo overkommeligt med et enkelt rusthul.
-
john_madsen
- Kontakt:
Tillykke med synet.
Det er helt almindeligt at 1.6hdi tænder motorlampen, men den slukker den som regel selv efter 3 køreture.
Jeg har endnu ikke oplevet at filterlampen har tændt. Tænker kun filterlampen tænder når enten modtryk i partikelfilteret er for højt, eller når den tror at Eolys er ved at være tom.
Jeg kan få min 407 til at tænde motorlampen, blot ved at presse den, mens den er ved at regenerere partikelfilteret ;-)
Det er helt almindeligt at 1.6hdi tænder motorlampen, men den slukker den som regel selv efter 3 køreture.
Jeg har endnu ikke oplevet at filterlampen har tændt. Tænker kun filterlampen tænder når enten modtryk i partikelfilteret er for højt, eller når den tror at Eolys er ved at være tom.
Jeg kan få min 407 til at tænde motorlampen, blot ved at presse den, mens den er ved at regenerere partikelfilteret ;-)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
GertH
- Kontakt:
Takker og tusind tak for indsats til jer alle.
Lars var forbi 2 gange med pc og var efterfølgende talsmand, da jeg ikke kunne følge med i PC snak.
I øvrigt rensede jeg partikelfilter ved at fylde en spand med vand og 8 tabletter til opvaskemaskinen. Den var i blød i 48 timer og derefter fik den med højtryksrenser skiftevis fra den ene og den anden side i ca. 15 minutter. Der kom en blanding af sort sod og røde stænger(har sikkert siddet som propper i filteret).
Mvh. Gert
Lars var forbi 2 gange med pc og var efterfølgende talsmand, da jeg ikke kunne følge med i PC snak.
I øvrigt rensede jeg partikelfilter ved at fylde en spand med vand og 8 tabletter til opvaskemaskinen. Den var i blød i 48 timer og derefter fik den med højtryksrenser skiftevis fra den ene og den anden side i ca. 15 minutter. Der kom en blanding af sort sod og røde stænger(har sikkert siddet som propper i filteret).
Mvh. Gert