C5 x7 kommer i høj stilling i bag
-
mrklaks
- Geografisk sted: Haderslev
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
C5 x7 kommer i høj stilling i bag
Hej!
Vi har en c5 hdi 163 hk tourer fra 2013 altså en x7 model som under kørsel hævede sig til højstilling i bag og blev vandvittig hård at køre i.
Jeg kunne få den ned i normal stilling igen ved at hæve og sænke den, men efter et par dage kom den i høj stilling igen og min kone som kører i den klager over det igen!
Jeg har bestilt en ny højdekorretør og et nyt "kødben" til korrektøren!
Er den vanskelig at skifte og kræver det en tester eller skal jeg bare køre bilen i høj stilling og et par bukke under den??
Er der evt en speciel metode til indstilling af korrektøreren inden den bliver monteret??
Mvh Bent
Vi har en c5 hdi 163 hk tourer fra 2013 altså en x7 model som under kørsel hævede sig til højstilling i bag og blev vandvittig hård at køre i.
Jeg kunne få den ned i normal stilling igen ved at hæve og sænke den, men efter et par dage kom den i høj stilling igen og min kone som kører i den klager over det igen!
Jeg har bestilt en ny højdekorretør og et nyt "kødben" til korrektøren!
Er den vanskelig at skifte og kræver det en tester eller skal jeg bare køre bilen i høj stilling og et par bukke under den??
Er der evt en speciel metode til indstilling af korrektøreren inden den bliver monteret??
Mvh Bent
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: C5 x7 kommer i høj stilling i bag
Den er ganske nem at skifte. Hvis du undlader at løsne den klemme der sidder på krængningsstabilisatoren burde den ramme meget tæt på nuværende kørehøjde. Der kræves ingen tester.
Hvis kørehøjden skal finjusteres, gøres det nemmest på en 4 søjlet lift.
Hvis kørehøjden skal finjusteres, gøres det nemmest på en 4 søjlet lift.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
mrklaks
- Kontakt:
Tusind tak for svaret!!
Jeg prøver at skifte den og kødbenet når den kommer med posten ;-)
Jeg prøver at skifte den og kødbenet når den kommer med posten ;-)
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Er helt enig med LARS.. Bilen kan lynhurtigt gå i lav stilling når der pilles ved højdekorrektør. Og så bliver konen "glad"
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
mrklaks
- Kontakt:
Jeg har et par ramper som jeg satser på at køre op på med bagenden af bilen en klods foran forhjulene og et par bukke under alligevel da jeg har lidt mave på kræver jeg jo lidt plads

-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Det giver bare problemer med at være i bilen, hvis du bliver presset sammen og det sætter sig på højden 
-
mrklaks
- Kontakt:
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
kør dog på en lift, det er en dårlig løsnimg du foreslår, det er for farligt........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
mrklaks
- Kontakt:
Det er rigtigt det ikke er en optimal løsning men det er den bedste løsning for mig når jeg ikke har en lift til rådighed!!!
Der er tænkt på sikkerheden!! Det er solide bukke til opklodsning af biler som bliver sat ind under bilen når den er i høj stilling samt jeg har en 10 tons donkraft ved trækket som ekstra sikkerhed!
Jeg ved en 4 søjlet lift eller en grav ville være det bedste men har det ikke til rådighed!
Der er tænkt på sikkerheden!! Det er solide bukke til opklodsning af biler som bliver sat ind under bilen når den er i høj stilling samt jeg har en 10 tons donkraft ved trækket som ekstra sikkerhed!
Jeg ved en 4 søjlet lift eller en grav ville være det bedste men har det ikke til rådighed!
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Du kan overveje at opdatere din profil med din lokation. Der er helt sikkert en del herinde med lift - om end folk måske ikke står i kø for at åbne dørene i disse tider.
-
mrklaks
- Kontakt:
Hej Alle!!
Så er højdekorrektøren skiftet!!!
Det tog dælme ikke ret lang tid at skifte den!!
Jeg kørte op på et par ramper af de almindelige blå fra Biltema og et par klodser ved forhjulene og en par bukke så bilen ikke synkede....
Tusind tak for hjælpen til alle der brugte tid på at svare!!!
Mvh Bent
Så er højdekorrektøren skiftet!!!
Det tog dælme ikke ret lang tid at skifte den!!
Jeg kørte op på et par ramper af de almindelige blå fra Biltema og et par klodser ved forhjulene og en par bukke så bilen ikke synkede....
Tusind tak for hjælpen til alle der brugte tid på at svare!!!
Mvh Bent