C5 l vs c5 ll
-
jixxel
- Geografisk sted: Næstved
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
C5 l vs c5 ll
Hej
Jeg har lige købt en c5 l fra 2002 2.0hdi motor er efter hvad jeg kan se en rhz. Hvordan er den med sod i forhold til de 1.6hdi version ll 9hz ? 2005 jeg havde . Og er der noget man skal bære ops på med den nye ?
Mvh
Kim petersen
Og god aften :-)
Jeg har lige købt en c5 l fra 2002 2.0hdi motor er efter hvad jeg kan se en rhz. Hvordan er den med sod i forhold til de 1.6hdi version ll 9hz ? 2005 jeg havde . Og er der noget man skal bære ops på med den nye ?
Mvh
Kim petersen
Og god aften :-)
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: C5 l vs c5 ll
Jeg har selv en af hver, en RHZ i den gamle C5 og en 9HZ i min Peugeot 407
Jeg synes bedst om RHZ’eren, den virker langt mere stabil
Jeg har kørt over 100.000 i den med ganske få udfordringer motormæssigt. En remskive er praktisk talt hvad der er skiftet ud over olie på den - nu har den rundet 515.000 km
9HZ har problemer med EGR mv og den har kun rundet 343.000 km
Så hvis bare du lader RHZ motoren strække ben når den er gennemvarm og husker olieskift, så har du dig en ganske skøn motor der
Jeg synes bedst om RHZ’eren, den virker langt mere stabil
Jeg har kørt over 100.000 i den med ganske få udfordringer motormæssigt. En remskive er praktisk talt hvad der er skiftet ud over olie på den - nu har den rundet 515.000 km
9HZ har problemer med EGR mv og den har kun rundet 343.000 km
Så hvis bare du lader RHZ motoren strække ben når den er gennemvarm og husker olieskift, så har du dig en ganske skøn motor der
-
jixxel
- Geografisk sted: Næstved
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: C5 l vs c5 ll
Tak . Den køre også skønt . Men den gamle der sprang knast kæden har fået renset hele motor og nyt brugt partikelfilter og en nasse nyt. Der er bare sket noget da vi samlede den for vi kunne ikke tørne motor manualt . Så den kommer i garage og bliver et vinter projekt . Så bliver den solgt til foråret:-) der skal bare skiftes et baghjulsleje så den klar til syn :-)
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)