Trailer conection fault
-
Faisal1978
- Geografisk sted: 5471, Søndersø
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Trailer conection fault
Hej guys,
Jeg har citroen c4 cactus.....12v stik virker ikke så jeg har skiftet dens sikring og så virker den
men det kommer nu et nyt problem med trailer...
...
Hver gang tænder jeg bilen services lys lyser og så kommer en besked på skærmen der siger trailer conection fualt please get the vehicle repaired ???
Nogen ved hvordan løser det??? Eller hvad skal jeg gøre ved??
Mvh
Faisal
Jeg har citroen c4 cactus.....12v stik virker ikke så jeg har skiftet dens sikring og så virker den
Hver gang tænder jeg bilen services lys lyser og så kommer en besked på skærmen der siger trailer conection fualt please get the vehicle repaired ???
Nogen ved hvordan løser det??? Eller hvad skal jeg gøre ved??
Mvh
Faisal
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Trailer conection fault
Er det med alle trailere?
Ellers vil jeg gætte på en afbrudt pære eller er den med LED-lys?
Ellers vil jeg gætte på en afbrudt pære eller er den med LED-lys?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
Faisal1978
- Kontakt:
Hej Carsten,
Har aldrig tilsluttet trailer, beskeden kommer uden at der er trailer tilsluttet. Hvilken pære mener du....
Hilsen
Har aldrig tilsluttet trailer, beskeden kommer uden at der er trailer tilsluttet. Hvilken pære mener du....
Hilsen
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Stikket kan vel være blevet defekt?
Sidder der ikke en lille pal der mærker om der er stik i “dåsen”?
Hvis den er trykket ind pga fugt og snavs vil bilen vel melde fejl, da der jo ikke er en trailer monteret?
Sidder der ikke en lille pal der mærker om der er stik i “dåsen”?
Hvis den er trykket ind pga fugt og snavs vil bilen vel melde fejl, da der jo ikke er en trailer monteret?
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
OK, havde forstået det som, at fejlmeddelelsen kom når en trailer blev koblet på.. Jeg hælder også til Lars' forslag med et defekt stik.Faisal1978 skrev: ↑tirs 22. sep 2020 15:18Hej Carsten,
Hilsen
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
Faisal1978
- Kontakt:
Hej søde,
Jeg har idag tjekket stikken den ser helt nyt ud og ingen fugt eller snavs
.....jeg har også skiftet trailers sikringer da jeg troede at det er fejl i dem da jeg skiftede 12v stik.....men fejlen kommer stadigvæk på skærmen 
...
Hvad råder I mig om??
Vh
Faisal
Jeg har idag tjekket stikken den ser helt nyt ud og ingen fugt eller snavs
Hvad råder I mig om??
Vh
Faisal
-
PRW
- Kontakt:
Lad mig forstå dig ret..
Du har skiftet en sikring til din 12v da den ikke virkede (den virker så nu)
Efter du skiftede den fik du så den fejl med trailer selvom du ikke har tilsluttet en trailer ?
Du har skiftet den sikring i bilen der har med strømmen til trailer, men det virkede så ikke.
Har du haft en trailer tilsluttet noglesinde ? Hvis ja så er der måske brugt en omformer, hvis den forsat sidder på kan det give udfordringer så den skal fjernes..
Ellers så jeg lidt lost, eneste forslag er der må være en sikring der gået, sidder løst..
Du har skiftet en sikring til din 12v da den ikke virkede (den virker så nu)
Efter du skiftede den fik du så den fejl med trailer selvom du ikke har tilsluttet en trailer ?
Du har skiftet den sikring i bilen der har med strømmen til trailer, men det virkede så ikke.
Har du haft en trailer tilsluttet noglesinde ? Hvis ja så er der måske brugt en omformer, hvis den forsat sidder på kan det give udfordringer så den skal fjernes..
Ellers så jeg lidt lost, eneste forslag er der må være en sikring der gået, sidder løst..
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015
-
Faisal1978
- Kontakt:
Hej PRW,
Tak for din svar
Du har skiftet en sikring til din 12v da den ikke virkede (den virker så nu).....yes præcist
Efter du skiftede den fik du så den fejl med trailer selvom du ikke har tilsluttet en trailer ?.......yes præcist
Du har skiftet den sikring i bilen der har med strømmen til trailer, men det virkede så ikke.......yes præcist
Har du haft en trailer tilsluttet noglesinde ?......nej det har jeg ikke aldrig.
Ellers så jeg lidt lost, eneste forslag er der må være en sikring der gået, sidder løst.....hvordan ved man hvilke sikring der sidder løst?
Mvh...Faisal
Tak for din svar
Du har skiftet en sikring til din 12v da den ikke virkede (den virker så nu).....yes præcist
Efter du skiftede den fik du så den fejl med trailer selvom du ikke har tilsluttet en trailer ?.......yes præcist
Du har skiftet den sikring i bilen der har med strømmen til trailer, men det virkede så ikke.......yes præcist
Har du haft en trailer tilsluttet noglesinde ?......nej det har jeg ikke aldrig.
Ellers så jeg lidt lost, eneste forslag er der må være en sikring der gået, sidder løst.....hvordan ved man hvilke sikring der sidder løst?
Mvh...Faisal
-
PRW
- Kontakt:
Du kunne jo prøve at tage den ud og ind igen, de skal vist klikkes i..
Ellers har jeg hørt det nogle gange kan hjælpe at frakoble bilen batteri i noget tid for så at tilslutte det igen. Skulle kunne nulstille nogle alarmer..
Ellers har jeg hørt det nogle gange kan hjælpe at frakoble bilen batteri i noget tid for så at tilslutte det igen. Skulle kunne nulstille nogle alarmer..
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015
-
Faisal1978
- Kontakt:
Hej søde,
Beklager sendt svar....

Sidste efter flere undersøgelser fra forskellig personer med forskellige computere viste det sig at jeg forkert skiftede position af en af de trailers sikringer imens jeg ledte efter 12v’s sikring

Tak for jeres svar og hjælp.....rigtig godt liv...
Mvh
Faisal
Beklager sendt svar....
Sidste efter flere undersøgelser fra forskellig personer med forskellige computere viste det sig at jeg forkert skiftede position af en af de trailers sikringer imens jeg ledte efter 12v’s sikring
Tak for jeres svar og hjælp.....rigtig godt liv...
Mvh
Faisal