Hydraulisk fjeder

Besvar
Glennmand26
Kontakt:

Hydraulisk fjeder

Ulæst indlæg af Glennmand26 » tors 16. jul 2020 19:34

Hej forum
Min c5 2,7 v6 dissel løb røv for hydraulisk væske så den hoppede som en gal... Nu har jeg fyldt 2 litter på af det rigtige væske (LDS) på bilen... Den var i laveste stilling da jeg fyldt væsken på... Men den driller stadig med at hoppe og styr tøjet bliver stramt ar dreje...

Håber i kan hjælpe mig

Med venlig hilsen
Glenn Carstensen

Orla Pedersen
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Hydraulisk fjeder

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » søn 19. jul 2020 08:37

Så har du nok ikke fundet lækken :think:, typisk rustne rør.
Det er ikke normalt med forbrug af hydraulikolie.
--
O. Pedersen

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » søn 19. jul 2020 09:43

Der er formentlig luft i systemet, hvis det har været løbet tør. Hæv og sænk bilen nogle gange - helt op/helt ned. Drej rattet fra side til side - helt ud i yderstilllingerne.

Det nytter dog ikke så meget i forhold til den utæthed du har - dels kan den trække luft ind i systemet, dels er det noget grisseri-

Første step er klart at finde og udbedre utætheden, men det kan jo være svært, hvis ikke du kan få væske ud i det - derfor mit forslag om at udlufte.

Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Ulæst indlæg af Thomas-R » tirs 21. jul 2020 08:36

Hvis det føles som om den hopper er det gerne en kugle eller 2 der er gået, men ja først udluft og find læk.
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Glennmand26
Kontakt:

Ulæst indlæg af Glennmand26 » tors 30. jul 2020 10:29

Tak for de fine svar 👍 men den er ikke våd nogle steder og den brypper heller ikke nogle steder fra 🤔 nogle gange fikser den sig selv når vi begynder at køre men ander gange skal vi hæve og sænke den et par gange og så hjælper det ☺️ og det gør den når den har holdt stille natten over 🤔🤔🤔

Glennmand26
Kontakt:

Ulæst indlæg af Glennmand26 » tors 30. jul 2020 11:18

Tak for de fine svar 👍 men den er ikke våd nogle steder og den brypper heller ikke nogle steder fra 🤔 nogle gange fikser den sig selv når vi begynder at køre men ander gange skal vi hæve og sænke den et par gange og så hjælper det ☺️ og det gør den når den har holdt stille natten over 🤔🤔🤔

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 30. jul 2020 11:23

Hvis ingen læk, må det næsten med sikkerhed være en defekt gaskugle.

Når den gør det så tjek om det er både for og bag samt i begge sider. Stig ud af bilen og tryk ned på den henholdvis for og bag.
Øv dig evt. forinden så du kan afgøre om den er anderledes, når den hopper.

Besvar