Hydralik spiralrør. Udskiftning.
-
Hitec23
- Kontakt:
Hydralik spiralrør. Udskiftning.
Spiralrøret er rustent og skal skiftes. Et nyt koster ca 400 med fragt.
Kan man ikke lave et selv af bremsekobberør og er det samme dimension. Er det samme type nipler som til bremserne? Alt andet lige vil det være billigere.
Fremgangsmåde: Sænke bilen. Løfte bilen på lift hvor hjulene hænger frit? Systemet er nu trykløst?? Samle igen. Bil ned. Checke hydralik niveau. Starte og hæve bilen. Udlufter systemet sig selv??
Andet man skal foretage sig??
Kan man ikke lave et selv af bremsekobberør og er det samme dimension. Er det samme type nipler som til bremserne? Alt andet lige vil det være billigere.
Fremgangsmåde: Sænke bilen. Løfte bilen på lift hvor hjulene hænger frit? Systemet er nu trykløst?? Samle igen. Bil ned. Checke hydralik niveau. Starte og hæve bilen. Udlufter systemet sig selv??
Andet man skal foretage sig??
- zitrosan
- Kontakt:
Re: Hydralik spiralrør. Udskiftning.
Kan købes her: www.autofrance.dk og koster dkk 352,- + porto.
Til gengæld er det sidste gang du skal skifte, idet det er fremstillet af kobbernickelrør, som ikke ruster....
Mvh. JohnB
Til gengæld er det sidste gang du skal skifte, idet det er fremstillet af kobbernickelrør, som ikke ruster....
Mvh. JohnB
-
Hitec23
- Kontakt:
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
ja den udlufter helt selv , du sætter den høj og når hjulene svæver sætter du den bare i lav pos, og skifter røret, du skal ikke sænke den på hjul, så starter du motoren og sætter denh igen i højservice så der igen er tryk på først nu sætter du den på hjul
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Hvad for en model C5 er der tale om?
Kender ikke til de nye, men den første serie går man ind i Lexia og vælger at gøre systemet trykløst.
Hydraulikrørene er ikke samme dimensioner som bremserørerne, men er mig bekendt lavet på samme måde, men altså i anden dimension.
Kender ikke til de nye, men den første serie går man ind i Lexia og vælger at gøre systemet trykløst.
Hydraulikrørene er ikke samme dimensioner som bremserørerne, men er mig bekendt lavet på samme måde, men altså i anden dimension.
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Hydraulikrørene har ikke almindelige bremserørskraver. De er ganske specielle.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
Hitec23
- Kontakt:
Det er en mk1 fra 2003. Har godt læst det med Lexiaen men tænkte om det er nødvendigt. Jeg har Lexia men kan ikke finde ud af at bruge den.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Mig bekendt er systemet aldrig helt trykløst med mindre du benytter Lexia
Eller naturligvis “bare” skruer der fra hinanden, det skal jeg ikke kunne sige om er en god ide i forhold til at finde ud af det via Lexia og gøre det rigtigt
Eller naturligvis “bare” skruer der fra hinanden, det skal jeg ikke kunne sige om er en god ide i forhold til at finde ud af det via Lexia og gøre det rigtigt