Råd søges - ny c4 ejer!

Besvar
Simonp3
Kontakt:

Råd søges - ny c4 ejer!

Ulæst indlæg af Simonp3 » lør 10. jun 2017 15:33

Hej alle sammen, jeg har hjulpet mine svigerforældre, som er typen "a til b" billist. Jeg selv er i gang som mekaniker ved vw, så jeg er lidt på udebane her.. De fik bilen i går (fredag 9. Juni) og den har fået fuld bundbehandling + paneler og bagklag og motorrum. (Har kigget i instruktionsbogen og den har fået behandlingen samme dag) Dog så bilen forfærdelig ud da de kom hjem med den..(uploader de andre billeder senere da jeg åbenbart ikke kan over telefonen. Det er 1.6 tdi extravaganca versionen og jeg er med mit tyske vw hjerte positivt overrasket over hvad man får for 180.000 med alt det udstyr og den kører egentlig okay. Dog lyder det virkelig som om udrykkerlejet er defekt, for den skralder helt vildt i tomgang og når jeg træder koblingen ned, forsvinder det. (Har en video) og så kan jeg heller ikke komme ind i bilens indstillinger i radioen (lygter - komfort - sikkerhed. Adgang til bilen kan jeg komme ind i. Den bliver bare ved med at loade og så stopper den og gør ingenting. Er det ikke også en fejl?

Jeg har vedhæftet et billede af antenne hvor de har glemt at tage klistermærket af, eller er det meningen?

Mvh. Simon
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Råd søges - ny c4 ejer!

Ulæst indlæg af posh » lør 10. jun 2017 16:05

ny C4 ejer, betyder det så også det er en ny C4, eller ???? og hvilken version en TDI findes ikke i den verden den bil er født i, men det kunne jo være en HDI, og det er en ganske og ualmindelig fin sag, og er den ny er der garanteret ikke noget i vejen med udrykkerlejet, men Citroen har det som alle andre biler, at når man træder på en pedal kan det høres alene pga. når det er koblingen så siger den anderledes end i frigear, men det er der jo ikke noget nyt i, sedlen på antennen må vel komme ind under en forglemmelse.
når du indstiller i bilens menu skal du huske at bekræfte dine valg, ellers sker der ingenting, her er den til bilen medfølgende instruktionsbog en fantastisk hjælp, når man lige ved hvordan er så uendelig logisk og enkelt, som med alt det andet når man kan.......

billeder kan du i dette fora jo bare trække ind med musen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Simonp3
Kontakt:

Ulæst indlæg af Simonp3 » lør 10. jun 2017 16:11

Hov, stavekontrollen havde rettet det fra hdi til tdi 😆 Ja, det er en sprit ny c4. Kan godt finde ud af infotainment systemet, men når jeg går ind under bil og trykker andre indstillinger og vil ind under lygter, så loader den bare indtil den stopper og vil ikke lade mig gå ind i menuen..

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » lør 10. jun 2017 16:28

Hvad er det du vil ændre/vælge mht. lyset, du kan kun vælge om den skal være med "find me" og follow me home lys, i menuerne hvis du vil ændre på lyføringen, forstået tilslutte EU lys, der jo sparer gevaldigt på nærlysets pærer, så skal det ske via en tester, og så skal bilen jo helst have lysføler der automatiks tænder slukker for lyset bagpå og selvfølgelig nærlyset, men af en elle anden fjollet grund slukker nogle forhandlere for det system, som ellers er meget effektivt

ups, jeg håber da ikke dine svigerforældres nye bil ligger på siden nu de lige har fået den........... :violin:
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

Simonp3
Kontakt:

Ulæst indlæg af Simonp3 » lør 10. jun 2017 17:13

Okay, tak for Infoen. Men under alle omstændigheder, skal radioen kunne gå ind i den menu.. ellers var der jo ingen grund til den var der. Jeg ville netop se om jeg kunne tænde bag lyset samtidig med led kørelyset. Vi havde en aftale med sælger om at det skulle kodes til, men det har de ikke gjort og de mente heller ikke at man kan.. De skulle bare køre med nærlys tændt konstant mente han.. klaphat.
Det er vel derfor man køber en bil med led lys, det er da for at have det slukket, eller noget..
Ved du om man kan kode det til? Bilen har ikke auto lys. Jeg kørte forbi en c4 i aftes der havde led lyset tændt foran og bag lyset også var tændt, Så det kan jo lade sig gøre og det fik sælgeren også at vide tidligere i dag, men det mente han stadigvæk ikke det kunne.

Simonp3
Kontakt:

Ulæst indlæg af Simonp3 » lør 10. jun 2017 18:06

http://imgur.com/a/79tS1
Har lagt nogle billeder ind på dette link, kan ikke finde ud af at få dem herind..

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » søn 11. jun 2017 07:45

uha, det er vist gået lige lidt for hurtigt med klargøringen her, det hedder vist nok en ommer, mht. lyset bagpå er det vist rigtigt nok at det ikke tænder sammen med kørelyset, det gør det i hvert fald ikke på min bil, til gengæld tænder det helt automatisk hvis der bliver mørkt regnvejr tåge dis eller jeg kører ind i et skovområde, det klarer automatikken på bedste vis, når bare kontakten står på auto.
jeg har hørt man kan få kørelys med baglys til at virke med en tester, men det betyder at der skrues ned for lyset foran hele tiden

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 11. jun 2017 09:09

Tillykke med den nye vogn :handgestures-thumbupright:
Det er en ommer den klargøring der - Så kan de vel ved samme lejlighed kode lyset korrekt.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Simonp3
Kontakt:

Ulæst indlæg af Simonp3 » søn 11. jun 2017 10:53

Bilen er ikke med auto lys, men kan det stadig kodes så? Skal det så forståes sådan, at led lyset kommer til at lyse mindre? Det er da lidt ringe hvis du spørger mig..

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » søn 11. jun 2017 16:54

det kan du selvfølgelig mene, men nu er virkeligheden jo at det kørelys er en EU ting, forstået at der kun skal være lys foran på bilerne i dagstimerne, og når aftenen kommer så tænder folk jo normalt lys og alt er som det skal være, en af grundene til at baglyset ikke tænder er af miljøhensyn, ok på en enkelt bil betyder det ikke meget, men lægger man alle europas biler sammen bliver det til ikke så få tons ekstra udledning.

er der virkelig ikke en auto pos. på lyskontakten på en så ny bil, det er der da på min fra 2012, den funktion mangler kun på den mest skrabede model, dvs. så er der heller ikke nogen lys sensor på bilen, er det tilfældet mangler der sikkert også nogle andre funktioner, der har du måske svaret på hvorfor du ikke ændre på parametrene

Simonp3
Kontakt:

Ulæst indlæg af Simonp3 » søn 11. jun 2017 16:57

Det er en 2017 ce extravaganza model, så vil nu ikke mene den er helt skrabet..

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » søn 11. jun 2017 17:15

tja reklamens magt er stor, men mangler auto funktionen er der da ikke exstravaganza over det, især da en seduction fra 12 har det som standard, er der heller ikke læderrat og el ruder bagi :whistle:

Simonp3
Kontakt:

Ulæst indlæg af Simonp3 » søn 11. jun 2017 17:32

Jo, der er læderrat og 4 el ruder

Psdnmk
Kontakt:

Ulæst indlæg af Psdnmk » tirs 13. jun 2017 19:44

Der er af en eller anden grund ikke lyssensor i Extravaganza modellerne, aner ikke hvorfor. Det er heller ikke muligt at tilvælge det ved køb.

Det kan godt lade sig gøre at få baglys på, med kun LED tændt foran. Det bevirker dog at LED skruer en smule ned for lysstyrken, dog uden at gå helt ned på parkeringslys. Der vil stadig være forskel på parkeringslys, og kørelys på LED.

Det kan ordnes på Citroen værkstedet, der skal ændres et parameter eller to i BSI boksen

Besvar