Hvor højt står Jeres C5’ere?
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Hvor højt står Jeres C5’ere?
Jeg har en ide om at min “kære” C5’er står for højt og derved giver en lidt sejlende kørefornemelse..
I dag checkede jeg væskestand og satte den derfor i lav - så står den som på billedet - helt vandret og hjulene ligesom “passer” i hjulkasserne - min Xantia gik så vidt jeg husker ned over hjulene?
Men hvordan står Jeres biler i hhv lav og normal?
Og beklager billedretningen
I dag checkede jeg væskestand og satte den derfor i lav - så står den som på billedet - helt vandret og hjulene ligesom “passer” i hjulkasserne - min Xantia gik så vidt jeg husker ned over hjulene?
Men hvordan står Jeres biler i hhv lav og normal?
Og beklager billedretningen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
denelias
- Geografisk sted: Albertslund
- Kontakt:
Re: Hvor højt står Jeres C5’ere?
Det ser meget fornuftigt ud synes jeg. Min er på samme måde. Der er vist noget med at man kan måle højden fra underlag til til side panel.. ved bare ikke hvad den bør være
men hvis den står i midterste position så skulle drivaksel være i vatter?
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990
-
Lars4733
- Kontakt:
Når min står i "normal" så peger drivakslerne let ned..
Jeg har talt med min mekaniker om at få den sporet og i den forbindelse lige se om den skal justeres.. så nu må vi se
Jeg har talt med min mekaniker om at få den sporet og i den forbindelse lige se om den skal justeres.. så nu må vi se
- Thomas-R
- Kontakt:
Min stod også som din i mormal på 1.billede. Det er vist ikke helt skævt, vil du have en hård lav bil er du gået helt galt i byen med en Hydraulik Citroen, sænket VW er så det du skal ud og have ;-)
C5 2.0HDi 163 Berline 2011
-
Lars4733
- Kontakt:
Det er såmænd ikke fordi jeg ønsker at sænke den, men nu er en C5 jo ret sidevindsfølsom i forvejen, jeg synes dog min er begyndt at være ekstra mærket af det.
Så derfor ville jeg se på kørehøjde i forbindelse med sporing
Så derfor ville jeg se på kørehøjde i forbindelse med sporing
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Din bil ser umiddelbart ud til at stå højere en min C5 II weekend, men der er ingen garanti for at min står med rigtig højde. Dog har og er der ingen problemer i sidevind med min bil, det skyldes ifølge min tidligere mekaniker at bilen kører med ordentlige dæk, og at jeg overholder de specificerede dæktryk. Ikke noget med "en streg over" hvad det så end måtte være.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
Lars4733
- Kontakt:
Pt kører jeg på Michelin Energy Saver plus - 205/55-16 - dæktrykket er som beskrevet i døren, dog står der kun dæktryk for 195/65-15
Jeg må se om det giver noget at få justeret hhv sporing og kørehøjde - uden den skal ende som div Pegøjter der er sænket osv - den skal være korrekt indstillet, ikke sænket.
Jeg må se om det giver noget at få justeret hhv sporing og kørehøjde - uden den skal ende som div Pegøjter der er sænket osv - den skal være korrekt indstillet, ikke sænket.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
jeg vcille sænke den 3 cm i begge ender og så give dækkene lidt mere luft bare 2 bar også i begge ender, så skal du bare se..
de 2 bar giver dig en lille gevinst på forbruget, og en stror på stabiliteten da dækkene under normale forhold her i landet aldrig når den bedste temperatur, og så holder dækkene længere
højden har ikke noget med komforten at gøre det er mest for et syns skyld og så flytter du tyngdepunket lidt ned, det hjælper på stabiliteten
de 2 bar giver dig en lille gevinst på forbruget, og en stror på stabiliteten da dækkene under normale forhold her i landet aldrig når den bedste temperatur, og så holder dækkene længere
højden har ikke noget med komforten at gøre det er mest for et syns skyld og så flytter du tyngdepunket lidt ned, det hjælper på stabiliteten
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Min er også væsentlig lavere, end den viste - Kører dog med noget mere dæktryk, end hvad der står i døren. Men det er jo også dæk-afhængig. Kører på 225/45-17 Goodyear Efficient Grip Performance. Selv ved 2,5 bar ser de helt flade ud i forenden (som i de virkelig vulker ud, og ser punkterede ud), så den er nu på 2,9 for, noget lavere bag, da der ingen vægt er der.
Andre dæk jeg har haft af samme dimension, har kørt med lavere tryk. Så der er åbenbart ingen rød snor at følge.
Jeg vil for en gangs skyld gi' Palle ret - Mange kører med alt for lidt luft i dækkene. Fabrikantens foreskrift er også ud fra et komfortmæssigt synspunkt. Ikke nødvendigvis køre-egenskaber, og holdbarhed. Jeg har også tendens til at give dem 0,1-0,2 bar mere, end hvad de selv foreskriver.
2 bar oven i det foreskrevne er dog nok lige i overkanten
Andre dæk jeg har haft af samme dimension, har kørt med lavere tryk. Så der er åbenbart ingen rød snor at følge.
Jeg vil for en gangs skyld gi' Palle ret - Mange kører med alt for lidt luft i dækkene. Fabrikantens foreskrift er også ud fra et komfortmæssigt synspunkt. Ikke nødvendigvis køre-egenskaber, og holdbarhed. Jeg har også tendens til at give dem 0,1-0,2 bar mere, end hvad de selv foreskriver.
2 bar oven i det foreskrevne er dog nok lige i overkanten
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- posh
- Kontakt:
ja ja, jeg mener selvfølgelig også 2-3 streger på decimalen, naturligvis ikke at hæve trykket fra fra 2 til 4 bar, kun fra feks. 2,3 til 2,5 osv
sorry det var til at misforstå
sorry det var til at misforstå
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
Lars4733
- Kontakt:
Pr kører jeg med 2,6 for og bag - og ja, forhjulene ser altid lidt “flade” ud - har overvejet at finde fordæk der kan tage større belastning for at få den til at stå bedre.
Det er nok også derfor den slider kanterne på dækkene foran.
Giver jeg den højere tryk giver det problemer når jeg drejer skarpt, så har den slet ikke fat i vejen, specielt ikke i p-huse med betongulve
Det er nok også derfor den slider kanterne på dækkene foran.
Giver jeg den højere tryk giver det problemer når jeg drejer skarpt, så har den slet ikke fat i vejen, specielt ikke i p-huse med betongulve
- posh
- Kontakt:
hvad er det for dæk?? prøv feks 2,8
-
Lars4733
- Kontakt:
Michelin Energy plus 205/55-16 - giver jeg den 2,8 er den ikke til at køre i, så den går ikke
-
Orla Pedersen
- Kontakt:
Dækkets loadindex skal passe til bilen og dens vægt,. Ellers kan du pumpe til du bliver blå i hovedet. Jeg tror mange glemmer det når de ser et "godt tilbud".
Og dækkene får sværere ved at opnå arbejdstemperatur ved et højere tryk.
Og dækkene får sværere ved at opnå arbejdstemperatur ved et højere tryk.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
Lars4733
- Kontakt:
Min er mig bekendt født med dæk i loadindex 91 svarende til 615 kg pr hjul - det er også det jeg har haft på hele tiden.
Og med dem ser den "flad" ud fortil når dæktrykket er som foreskrevet eller endog 0,1-0,2 bar over..
Og med dem ser den "flad" ud fortil når dæktrykket er som foreskrevet eller endog 0,1-0,2 bar over..
-
Orla Pedersen
- Kontakt:
Nogle dæk virker bare fladere, jeg synes 615 kg. Lyder lavt, men jeg har ikke min bil hjemme og det er alligevel en weekend, som laster mere. Hvad er totalvægten for en berline?
Flade dæk har mere overflade på vejen
Flade dæk har mere overflade på vejen
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
Lars4733
- Kontakt:
En Berline har en totalvægt på 1900 kg med akseltryk på 1125 på 1 aksel og 900 på 2 aksel iflg typegodkendelsen
Så 615 kg giver 1230 kg pr aksel
Så 615 kg giver 1230 kg pr aksel
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
Lars4733
- Kontakt:
Nå, nu er den checket igennem af mekanikeren - iflg div lister, hjemmesider osv så står den faktisk som den skal i højden
Men den skulle dog spores, det vidste jeg godt, da den svagt spiste at ydersiden af forhjulene - og kors en forskel. Den er stadig sidevindsfølsom, men ligger langt mere roligt på vejen..
Men den skulle dog spores, det vidste jeg godt, da den svagt spiste at ydersiden af forhjulene - og kors en forskel. Den er stadig sidevindsfølsom, men ligger langt mere roligt på vejen..
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Nej
- Version: V5.29
- Kontakt:
Og hvordan skal det så tolkes
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
-
Lars4733
- Kontakt:
At hvis jeg giver mine Michelin dæk 2,8 bars tryk, så kører den nærmest kun på midten af dækmønsteret (sådan føles det) og er langt sværere at dreje - den har ikke fat i underlaget på samme måde - specielt på glatte betongulve i p-huse osv glider den rundt.