Hård kobling
-
Johan
- Kontakt:
Hård kobling
Så er der gået et par måneder siden vi fik købt vores GP. Vi er rigtig glade for den dog synes primært konen, at koblingen er temmelig hård/stram og jeg må gi hende ret. I hvert fald i forhold til vores Mitsubishi.
Det føles egentlig som om det er en fjeder der er stram. Kan man gøre noget ved det eller må hun bare i gang med at træne ben.
Der er tale om en 2.0 blue hdi. Fra 2014.
Er lille tillægsspørgsmål. Der skal snart efterfyldes adblue. Jeg har styr på hvor det skal gøres, men er det noget specielt adblue der skal bruges eller er det bare at købe det billigste fra biltema? Og skal der tester på for at den registrerer at der er fyldt op?
Det føles egentlig som om det er en fjeder der er stram. Kan man gøre noget ved det eller må hun bare i gang med at træne ben.
Der er tale om en 2.0 blue hdi. Fra 2014.
Er lille tillægsspørgsmål. Der skal snart efterfyldes adblue. Jeg har styr på hvor det skal gøres, men er det noget specielt adblue der skal bruges eller er det bare at købe det billigste fra biltema? Og skal der tester på for at den registrerer at der er fyldt op?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Hård kobling
addblue er addblue så køb hvor det er billigst, mange tankstationer har efterhånden er stander man kan tanke fra ligesom brændstof
koblingen, ja det jo lidt svært uden bil, men hvor langt har dyret rendt, årsagen kan typisk være "koblingsrytteri" hvor pedalen bruges som fodhviler, så slides fingrene på trykpladen (og bliver varme) dette gør at den bliver stram, men også at den først kobler fri når pedealen nærmer sig gulvet
kobler den derimod fri lige så snart pedalen trædes er fejlen ikke i selve koblingen, men kan i så fald være kablet (hvis din model er med kabel) er det hydraulisk er vi nok tilbage ved selve koblingen der jo skal gå som varm kniv i blødt smør (det gør i hvert fald min kobling)
koblingen, ja det jo lidt svært uden bil, men hvor langt har dyret rendt, årsagen kan typisk være "koblingsrytteri" hvor pedalen bruges som fodhviler, så slides fingrene på trykpladen (og bliver varme) dette gør at den bliver stram, men også at den først kobler fri når pedealen nærmer sig gulvet
kobler den derimod fri lige så snart pedalen trædes er fejlen ikke i selve koblingen, men kan i så fald være kablet (hvis din model er med kabel) er det hydraulisk er vi nok tilbage ved selve koblingen der jo skal gå som varm kniv i blødt smør (det gør i hvert fald min kobling)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Johan
- Kontakt:
Re: Hård kobling
Den har kørt 170000km. Jeg har ingen info om et evt kobling skifte. Går stærkt ud fra at den har hydraulik kobling men ved det faktisk ikke. Det er på ingen måde fordi koblingen er træg at pedalen kommer langsomt op når jeg slipper den. Jeg synes også at modtrykket når jeg begynder at slippe koblingen er lige så kraftigt som når jeg trykker pedalen ned. Den kobler ud kort efter jeg begynder at koble ud og virker som den skal.