C5 nulstiller selv computeren
-
Per R
- Kontakt:
C5 nulstiller selv computeren
Hej
Bilen C5 2.0HDI 2005-6 ZS50379
Den ene gaskugle blev utæt (venstre bag) skiftede så begge de bagerste kugler
men der efter ville bilen så ikke starte, starteren kørte bare rundt og fjernbetjeningen ville heller ikke virke,
der stod service i display, prøvede at nulstille computer, de 3 første gange talte den ned til 5, og gik ud
Fandt så ud af der var sprunget 2 20amp sikringer, 1 i motorrummet og en under rattet, så ville bilen starte
men der stod stadigvæk service, og ingen virkning af fjernbetjening, tog så strømmen fra batteriet et par minutter,
hvor efter jeg så kunne nulstille computeren, men problemet er så nu at den selv nulstiller, og sænker undervognen, hvert gang jeg har fjernet
nøglen, og kan heller ikke få lov at programmere fjernbetjeningen. Nogen her der har en ide til hvad der kan være galt?
Bilen C5 2.0HDI 2005-6 ZS50379
Den ene gaskugle blev utæt (venstre bag) skiftede så begge de bagerste kugler
men der efter ville bilen så ikke starte, starteren kørte bare rundt og fjernbetjeningen ville heller ikke virke,
der stod service i display, prøvede at nulstille computer, de 3 første gange talte den ned til 5, og gik ud
Fandt så ud af der var sprunget 2 20amp sikringer, 1 i motorrummet og en under rattet, så ville bilen starte
men der stod stadigvæk service, og ingen virkning af fjernbetjening, tog så strømmen fra batteriet et par minutter,
hvor efter jeg så kunne nulstille computeren, men problemet er så nu at den selv nulstiller, og sænker undervognen, hvert gang jeg har fjernet
nøglen, og kan heller ikke få lov at programmere fjernbetjeningen. Nogen her der har en ide til hvad der kan være galt?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C5 nulstiller selv computeren
ikke umiddelbart andet end du ikke har 0 stillet, som beskrevet i din instruktionsbog, hvordan har du fået brændt sikringer af ved at skifte gaskugler??
men der må jo være pillet i det elektriske, så prøv at gøre frølgende
1 kontroller der ikke er flere døde sikringer feks. til centrallåsen
2 0 stil bilens computer, og prøv så igen, 0 stilling er beskrevet herinde nogle hundrede gange og er også beskrevet i din instruktionsbog, men du får den lige en gang til
luk alle døre og vinduer og tag nøglen i lommen
tag den ene battreripol af, og vent 2 min.
sæt polen på og vent 2 min.
sæt nøglen i tændingen og drej til tænding, ikke starte, og vent 2 min mens du giver computeren tid til at genstarte
start nu bilen, og mens den lige snurrer lidt kan du trykke på fjernbetjeningens låse knap og holden inde til dørene låser, så har du også initaliseret den, og det skal jo ske når nøglen sidder i tændingen, hvis der stadig er noget der ikke virker så kig først efter den sikring der dækker området

men der må jo være pillet i det elektriske, så prøv at gøre frølgende
1 kontroller der ikke er flere døde sikringer feks. til centrallåsen
2 0 stil bilens computer, og prøv så igen, 0 stilling er beskrevet herinde nogle hundrede gange og er også beskrevet i din instruktionsbog, men du får den lige en gang til
luk alle døre og vinduer og tag nøglen i lommen
tag den ene battreripol af, og vent 2 min.
sæt polen på og vent 2 min.
sæt nøglen i tændingen og drej til tænding, ikke starte, og vent 2 min mens du giver computeren tid til at genstarte
start nu bilen, og mens den lige snurrer lidt kan du trykke på fjernbetjeningens låse knap og holden inde til dørene låser, så har du også initaliseret den, og det skal jo ske når nøglen sidder i tændingen, hvis der stadig er noget der ikke virker så kig først efter den sikring der dækker området
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Per R
- Kontakt:
Hmm Nå det var så bare min egen fejl den ikke ville, da jeg havde haft alle sikringer og dem der så ud som
kunne jeg se at det var jumperen (den 2 farvede der minder om en sikring) der var sat forkert i
så nu husker computeren igen og hydraulikken opføre sig som den skal, nu det kun fjernbetjeningen der ikke
vil kodes selv om batteriet kun er 3-4 mdr. gammelt, så prøver med et nyt i morgen.
kunne jeg se at det var jumperen (den 2 farvede der minder om en sikring) der var sat forkert i
så nu husker computeren igen og hydraulikken opføre sig som den skal, nu det kun fjernbetjeningen der ikke
vil kodes selv om batteriet kun er 3-4 mdr. gammelt, så prøver med et nyt i morgen.
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Køb et af de gode batterier, de fleste billige holder ikke i lang tid og går i vinterhi når nøglen bliver kold, det gør de gode batterier ikkePer R skrev: ↑tirs 6. mar 2018 21:38Hmm Nå det var så bare min egen fejl den ikke ville, da jeg havde haft alle sikringer og dem der så ud som
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester