Fejl: Antipollution Fault

Besvar
kuota
Kontakt:

Fejl: Antipollution Fault

Ulæst indlæg af kuota » søn 14. jan 2018 11:37

Hej jeg har en c5 2.0 fra 2004 som her til morgen var svær at strarte da den så endelig kom igang gik den dårlig ligesom på 3 cyl
Og kom så med fejl: Antipollution Fault hvad betyder det og hvad kan jeg gøre..
På forhånd tak

Vh Ole.

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Fejl: Antipollution Fault

Ulæst indlæg af posh » søn 14. jan 2018 12:34

jeg går ude fra det er en benzin model da ikke oplyser andet, også at det er en 16V motor.

det lyder som om den måske trænger hårdt til nye tændrør, det kan i hvert fald give de symptomer du beskriver, og at træt batteri kan være årsag, men de 3 cyl. peger i retning af tændrør og antipollution fail tyder på den får nok at spise men ikke starter og så er det klart at den når den endelig halter igang melder forurening da den jo nærmest er druknet i uforbrændt benzin, men det behøver ikke bekymre dig, du kører en tur på en 10-15 km. så den bliver godt gennemvarm gerne med en lidt høje omdrejninger i feks. 3 gear så skal den nok få tygget sig gennem det og slukke advarslen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

kuota
Kontakt:

Re: Fejl: Antipollution Fault

Ulæst indlæg af kuota » søn 14. jan 2018 12:42

Det er en 2.0I
Den har lige fået nye tændrør og helt ny tændingsbro
Der er ingen problemer når det er lidt varmer i vejeret
Hvis jeg stopper motor og starter igen går den ok..men fejlen er der stadig

Besvar