Varme igen igen igen. HJÆLP.
-
Hitec23
- Kontakt:
Varme igen igen igen. HJÆLP.
Min C5 varmede ikke i højre side. Kender turen. Knækket aksel. Hul i kassen. Ud med stumper. Forstærke og lime. Så langt så godt. Nu er det så det går galt. Måske. Der hvor akslen går ud er der på indersiden mekaniske stop. Det ene var knækket. Derfor forstærkningen. Ikke køn men virker. Stepmotoren kører åbenbart længere end spjældets vandring. På et tidspunkt spurgte en om det samme med stepmotoren. Iflg ham kører den 120⁰ men spjældet kan kun køre 70⁰. Han fik ikke noget svar. Spørgsmålet er nu om stepmotoren bruger de mekaniske stop for at finde ud af hvor den er og derefter regulere på nogle værdier eller at den er stået af og kører i yder positioner. Måske netop derfor er akslen knækket.
Og også knækket det mekaniske stop. Eller hvordan hænger det sammen?
Jeg er lidt på den idet bilen skulle sælges og så sker det her.
Og også knækket det mekaniske stop. Eller hvordan hænger det sammen?
Jeg er lidt på den idet bilen skulle sælges og så sker det her.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Varme igen igen igen. HJÆLP.
Fusk fusk fusk, og så bare give problemet videre til den kommende bilejer. Næh, byt til nyt eller en fra en hugger, så kan du sælge bilen med god samvittighed.
-
Hitec23
- Kontakt:
Tak for fyldestgørende svar. Jeg er udmærket klar over at hele instrumentbræt skal ud hvis det skal laves rigtigt men jeg har lavet det nogle gange på andre jeg har kørt i men ikke lige stået med dette problem. Det ville være super hvis du gad give et svar jeg kunne bruge til noget. I dette tilfælde "følger" jeg bilen så næste ejer bliver ikke brændt af.
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Som jeg skrev, så er det byt til nyt eller fra en hugger. Alt andet er ikke holdbart i længden. Er godt klar over at instrumentbordet skal ud, men så kan man jo samtidigt skifte varmeapparatets radiator, for en god ordens skyld.
-
Hitec23
- Kontakt:
Alt det der er jeg klar over men jeg spørger ikke om hvad der er rigtigt eller forkert men om hvordan steppermotoren styres idet vandringen motor kontra spjæld ikke stemmer overens.
De spjæld jeg har lavet er forstærket med flade kulfiberstænger, ses på billederne under snorene som i øvrigt er gennemvædet med ultra tynd cyano så de er ekstrem hårde, så de aksler knækket aldrig igen. Den eneste kunst er at få varmekassen sat sammen igen. Det ikke det store problem.
De spjæld jeg har lavet er forstærket med flade kulfiberstænger, ses på billederne under snorene som i øvrigt er gennemvædet med ultra tynd cyano så de er ekstrem hårde, så de aksler knækket aldrig igen. Den eneste kunst er at få varmekassen sat sammen igen. Det ikke det store problem.
-
Måske Xantia
- Geografisk sted: Nær Århus
- Kontakt:
Mig bekendt kører stepmotorerne til stoppende, men om den regulerer nogle værdier eller blot bliver ved at køre mod stoppene ved jeg ikke.
PS, jeg har også fikset min på tilsvarende måde.
PS, jeg har også fikset min på tilsvarende måde.
C5 II 2005 Break 2,0 16V.
If it ain't broke, -don't fix it
If it ain't broke, -don't fix it