C4 Grand Picasso I 2012 (Masse fejl)
-
Elias
- Kontakt:
C4 Grand Picasso I 2012 (Masse fejl)
Hej
Har en masse fejl på bilen, er det nogle som har bud på hvor jeg skal kigge?
Fejl:
ESP/ASR system Faulty
Airbag(s) or pretensioner seat belt(s)
Parking brake Faulty
Ved ikke så meget om bilen da jeg har købt med disse fejl.
Har tjekket alle sikringer i motorrummet samt renses forbindelse på sikringer oven på batteriet.
Håber i kan hjælpe lidt fremad
Har en masse fejl på bilen, er det nogle som har bud på hvor jeg skal kigge?
Fejl:
ESP/ASR system Faulty
Airbag(s) or pretensioner seat belt(s)
Parking brake Faulty
Ved ikke så meget om bilen da jeg har købt med disse fejl.
Har tjekket alle sikringer i motorrummet samt renses forbindelse på sikringer oven på batteriet.
Håber i kan hjælpe lidt fremad
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: C4 Grand Picasso I 2012 (Masse fejl)
Er det permanente fejl eller er de forsøgt slettet?
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Det kunne være ladefejl - har bilen ikke strøm nok er det de kredse den først lukker ned..
Jeg har prøvet lignende på min C5’er da generatoren stod af.. det kan så også være remmen der er slap, friløbsnavet der ikke virker, batteriet der er dødt eller forbindelserne mellem generator og batteri eller stelfejl
Der ville jeg starte med at lede efter fejl
Jeg har prøvet lignende på min C5’er da generatoren stod af.. det kan så også være remmen der er slap, friløbsnavet der ikke virker, batteriet der er dødt eller forbindelserne mellem generator og batteri eller stelfejl
Der ville jeg starte med at lede efter fejl
-
Elias
- Kontakt:
permanente fejl
Ser ud til at lade fint men er ved at tjekke stel forbindelserne
men tjekke de ting du skriver
Ser ud til at lade fint men er ved at tjekke stel forbindelserne
men tjekke de ting du skriver
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Når der er mange el-fejl skyldes det ofte manglende for lille spænding, dvs. dårlige forbindelser, et for ringe batteri eller som en anden har skrevet ringe opladning.
Du bør måle dig frem til fejlen via spændingsfaldsmålinger, frem for blot at adskille stelforbindelser, rense og genmontere - det er spild af tid og baseret på held, hvis du lige fanger det.
Mål også spændingsfald direkte på generatoren.
Fuldt belastet burde du kunne trække mindst 100A ud af generatoren, aflad evt. batteriet lidt inden måling og tænd alle forbrugere.
Få testet dit batteri - hvis det er af ringere beskaffenhed, vil du formentlig komme ud en morgen når det er koldt, og så kan du ikke starte motoren - værkstederne er ved at gøre klar til den årlige batteriudskiftningsbølge :-)
Ovenstående er af mere generel karakter; De fejl du nævner synes umiddelbart at være nævnt før... søg evt. herinde eller prøv om du kan søge nogle videoer frem på Youtube, ala denne: https://www.youtube.com/watch?v=qBpvgJQ5M14&t=2s
Du bør måle dig frem til fejlen via spændingsfaldsmålinger, frem for blot at adskille stelforbindelser, rense og genmontere - det er spild af tid og baseret på held, hvis du lige fanger det.
Mål også spændingsfald direkte på generatoren.
Fuldt belastet burde du kunne trække mindst 100A ud af generatoren, aflad evt. batteriet lidt inden måling og tænd alle forbrugere.
Få testet dit batteri - hvis det er af ringere beskaffenhed, vil du formentlig komme ud en morgen når det er koldt, og så kan du ikke starte motoren - værkstederne er ved at gøre klar til den årlige batteriudskiftningsbølge :-)
Ovenstående er af mere generel karakter; De fejl du nævner synes umiddelbart at være nævnt før... søg evt. herinde eller prøv om du kan søge nogle videoer frem på Youtube, ala denne: https://www.youtube.com/watch?v=qBpvgJQ5M14&t=2s