C4 VTR 1.6HDI - Pludselige opståede fejlkoder

Besvar
KSHH
Kontakt:

C4 VTR 1.6HDI - Pludselige opståede fejlkoder

Ulæst indlæg af KSHH » ons 26. jul 2023 19:38

For én uge siden skiftede vi kobling, hydraulisk udrykkerleje og svinghjul, samt udskiftet væsken i det hydrauliske system til koblingen (EG6 - semiautomatisk gearkasse), der blev sat tryk på og de forskellige opsætninger blev kørt igennem på diagbox, pånær den lidt længere opsætning, hvor bilen skal lære koblingspunktet (ville have gjort det her til weekenden, hvor tiden var bedre).
Men da vi skulle afsted og aflevere ungerne i morges, begyndte den først at lyse med ESP lampen, da vi trillede ud af indkørslen, 1-2km senere begyndte den at lyse op som et amerikansk juletræ :lol:
Har nu udlæst samtlige fejlkoder, som er: p1394, p0500, p1670, c1387, c1391, p0949, c1210, c1208.

Eneste ting der er blevet ændret siden udskiftning af koblingen, er at jeg i går eftermiddags byttede rundt på de forreste og bagerste hjul, for at udelukke nogle rystelser, som jeg tænkte kunne være dårlige afbalancerede hjul (Inden problemerne opstod, kørte jeg med 215-55-17 foran og 225-45-17 bagved).

Kan det være dét, at jeg har byttet rundt på de forreste og bagerste hjul - ift dækstørrelsen som er forskellige, akselvis? Som har udløst én fejlkode, der så har rullet som en lavine? :think: :lol:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: C4 VTR 1.6HDI - Pludselige opståede fejlkoder

Ulæst indlæg af SRO » man 31. jul 2023 12:52

Forsyningsspænding på 11.5 V er for lidt. Du har formentlig en fejl i dit el-anlæg - for lav spænding kan udløse mange spændende fejl :-)

Er der måske en dårlig stel efter I har haft tingene adskilt? - gearkasse/karrosseri?

Få styr på el-forsyningen inden du gør mere.

Besvar