Auto lys C4 1.6 fra 2012
-
Shkumbin
- Kontakt:
Auto lys C4 1.6 fra 2012
Hej
Jeg har fornylig købt en C4 fra 2012.
Den har auto lys. Men, om dagen er det kun den ene (nærlys) lygte der tænder (venstre-førerside). Og når det bliver mørkt så tænder begge lys. Er det normalt eller, er der en anden forklaring på det ??
Jeg har fornylig købt en C4 fra 2012.
Den har auto lys. Men, om dagen er det kun den ene (nærlys) lygte der tænder (venstre-førerside). Og når det bliver mørkt så tænder begge lys. Er det normalt eller, er der en anden forklaring på det ??
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Auto lys C4 1.6 fra 2012
nej det er ikke normalt den skal tænde i begge sider, men mon ikke du ser det lidt forkert, med autofunktionen har den kørelys, og der er det ikke nærlyset der tænder men en ekstra pære i begge forlygter (de lyser ret kraftigt) og der er ikke lys bagpå bilen, når det så bliver mørkt eller det regner sner eller du kører i et mørkt område (feks. i en tunnel under en bro i en skov) så tænder automatikken for nærlyset foran og lyset bagpå bilen indtil der igen bliver lyst nok til at slukke tilbage til kørelys altså hvis kontakten er indstillet på auto
så er der foskel på lysmængden er det sikkert kørelyspæren i den ene side der er i udu
du kan i øvrigt se om den har tændt kørelys eller nærlys inde i bilen, ved kørelys er der ingen kontrollamper tændte, ved nærlys er kontrollamperne for pos. og nærlys tændte og du kan både tænde forreste og bagerste tågelys
pæren hedder så vidt jeg husker P21/5W XL
se evt. instruktionsbogen side 192 og frem
så er der foskel på lysmængden er det sikkert kørelyspæren i den ene side der er i udu
du kan i øvrigt se om den har tændt kørelys eller nærlys inde i bilen, ved kørelys er der ingen kontrollamper tændte, ved nærlys er kontrollamperne for pos. og nærlys tændte og du kan både tænde forreste og bagerste tågelys
pæren hedder så vidt jeg husker P21/5W XL
se evt. instruktionsbogen side 192 og frem
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Shkumbin
- Kontakt:
Tak for svaret.
Så er der noget galt.
Det er nærlys den tænder, og det er så kun den venstre om dagen, og begge når det er mørkt. Og så er der lys bagpå bilen.
Så måske er der noget med føleren (lyst/mørkt).
Så er der noget galt.
Det er nærlys den tænder, og det er så kun den venstre om dagen, og begge når det er mørkt. Og så er der lys bagpå bilen.
Så måske er der noget med føleren (lyst/mørkt).
-
Shkumbin
- Kontakt:
Hej Igen
Har læst mig frem, at man kan justere lys (autolys mm) igennem noget program, der hedder Lexia.
Er der nogen som har forstand på det, eller har sådan et program?
Har læst mig frem, at man kan justere lys (autolys mm) igennem noget program, der hedder Lexia.
Er der nogen som har forstand på det, eller har sådan et program?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
du kan ved hjælp af en lexia tester aktivere kørelysfunktionen som beskrevet tidligere, dette tager kun et øjeblik feks. hos citroen, i 2012 slukkede man for autofunktionen således at kørelyset blev ændret til nærlys, sådan var min bil også sat op ved leveringen, dette fik jeg hurtigt ændret, der er jo ikke meget mening i at baglyset brænder i høj solskin, men godt det tænder automatisk når der kommer en byge
det vigtige her er at bilen skal være mindst seduction (mellemmodellen) for at have automatikken installeret (du kan se om din bil har det ved at kigge på lyskontakten, er der et auto symbol har bilen systemet installeret
det vigtige her er at bilen skal være mindst seduction (mellemmodellen) for at have automatikken installeret (du kan se om din bil har det ved at kigge på lyskontakten, er der et auto symbol har bilen systemet installeret
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
Shkumbin
- Kontakt:
Yeps Posh
Du havde ret. Det var selve pæren som ikke rigtig havde kontakt. Nu er den skiftet og alt er som det skal. Og, ja du har også ret at det er kørelyset den tænder om dagen på autofunktion, og nærlys, hvis det er mørkt.
Så 1000 tak for hjælpen og rigtig god dag.
Du havde ret. Det var selve pæren som ikke rigtig havde kontakt. Nu er den skiftet og alt er som det skal. Og, ja du har også ret at det er kørelyset den tænder om dagen på autofunktion, og nærlys, hvis det er mørkt.
Så 1000 tak for hjælpen og rigtig god dag.