ICE underholdning/radio

Besvar
renel
Kontakt:

ICE underholdning/radio

Ulæst indlæg af renel » søn 10. feb 2019 17:18

Jeg tænker stadig over de muligheder vi har eller ikke har i vores biler.
F.Eks. min bil er en GC4P HDI E6G 2007, på enden af afviserarmen er der en lille "kontakt" ligesom den der er på viskerarmen,
ER DER NOGEN DER VED OM DENNE "KONTAKT" HAR NOGEN FORBINDELSE?
Den kunne jo bruges til f.eks. telefon, på biler der ikke er født med originale kontakter, eller "SIRI" mikrofon hvis man har en radio med Apple CarPlay, eller Android Auto....måske andet??
Måske nogen har et ledningsdiagram hvor man kan se om der er nogen forbindelse til "kontakten" eller hvis nogen har haft fat i en løs kontaktarm og ved hvordan den ser ud indeni, måske er der en kontakt men ingen ledning?? kan det laves?
Eller, kan man afbryde forbindelsen til kontakten i viskerarmen, alle funktioner kan vist tilgås via ratkontakterne alligevel.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Brugeravatar
Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 7.57
Kontakt:

Re: ICE underholdning/radio

Ulæst indlæg af Lars4733 » søn 10. feb 2019 18:36

Tidligere har nogle modeller haft hornet i den kontakt
Ved ikke om der stadig er “hul” igennem til den - på min C5’er mener jeg ikke knappen kan trykkes ind
Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157

Den har kørt ca Billede i snit den tid jeg har haft den

Fruens bil: Peugeot 307 Airvan 2,0 HDi 16v 2004

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge

pug407aut
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Ulæst indlæg af pug407aut » søn 10. feb 2019 18:47

renel skrev:
søn 10. feb 2019 17:18
Jeg tænker stadig over de muligheder vi har eller ikke har i vores biler.
F.Eks. min bil er en GC4P HDI E6G 2007, på enden af afviserarmen er der en lille "kontakt" ligesom den der er på viskerarmen,
ER DER NOGEN DER VED OM DENNE "KONTAKT" HAR NOGEN FORBINDELSE?
Den kunne jo bruges til f.eks. telefon, på biler der ikke er født med originale kontakter, eller "SIRI" mikrofon hvis man har en radio med Apple CarPlay, eller Android Auto....måske andet??
Måske nogen har et ledningsdiagram hvor man kan se om der er nogen forbindelse til "kontakten" eller hvis nogen har haft fat i en løs kontaktarm og ved hvordan den ser ud indeni, måske er der en kontakt men ingen ledning?? kan det laves?
Eller, kan man afbryde forbindelsen til kontakten i viskerarmen, alle funktioner kan vist tilgås via ratkontakterne alligevel.
Ja der er forbindelse, der skal bare monteres en knap, kan findes løs på ebay, men er ikke nem at finde
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 585.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

renel
Kontakt:

Ulæst indlæg af renel » ons 13. feb 2019 20:45

pug407aut, kan du fortælle mere om denne knap/forbindelse...kan du sige hvor man finder forbindelsen?
Hvad mener du med at montere en knap? knappen er der og den føles præcis (fjedrende) på samme måde som den i højre side der går til kørecomputeren.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 14. feb 2019 06:37

som allerede nævnt bruges den knap til tudehornet på visse markeder, blot ikke her så den får du ingen gavn af
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 72319 km stadig uden en eneste rep. ud over en sprungen pære til nummerpladelys, ellers kun udgifter til brændstof olie filtre og syn og vask.
dog er radio udskiftet til en djævelsk god en fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 7" skærm

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

renel
Kontakt:

Ulæst indlæg af renel » tors 14. feb 2019 21:25

Palle
Har aldrig hørt om det på denne bil men hvis du ved det med sikkerhed så er der måske også en kontakt derinde, eller også kan den fås? er der en ledning i bundtet allerede, som allerede nævnt kunne den jo bruges til flere ting??
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Besvar