Motorlampe Lyser - Onboard Tablet siger Engine fault

Besvar
PeterH
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 6. jun 2022 08:42
Geografisk sted: Roskilde
Diagbox: Nej
Kontakt:

Motorlampe Lyser - Onboard Tablet siger Engine fault

Ulæst indlæg af PeterH » tirs 7. jun 2022 08:02

Kære Alle
Jeg er ny bruger af sitet og har brug for jeres hjælp.

Jeg har en Citroen DS3 1,6 HDi 90 fra 2011, som er chiptunet. Den har i foråret fået skiftet Turbo, da den havde en mislyd.
For ca 5 uger siden begyndte motorlampen pludselig at lyse gult efter den havde holdt stille i over 3 timer i en parkeringskælder. Det viste sig at være en periodisk fejl.
Jeg rettede ved motorstyringen, da den så ud til at være rystet løs, og så gik det væk. Så kom det tilbage igen et par dage efter.
Så gik det væk da jeg kørt over en lav kantsten med venstre forhjul. Så kom det igen da jeg kørte over en lav kantsten med højre forhjul.

Så kom det igen og gik væk da jeg havde været i vaskehal. Jeg aftalte tid hos forhandleren jeg har købt den af. På vej derind tændte service lampen og den mistede trækkraften.

De fik den fikset og ringede og fortalte at jeg kunne hente den. Da jeg satte mig ind i bilen og tændte den, lyste lampen igen. Den har været på værksted lige siden. De har skiftet en ventil og en vaccumpumpe samt en ladetrykssensor blandt andet.
I mandags var jeg inde forbi og skulle køre en prøvetur, da de havde fået det fikset. Efter 10 km på motorvej, måtte vi ned i hastighed grundet kø, og jeg begyndte at accellere fra ca 30 km i 3. gear, så tændte lampen igen og den havde ingen trækkraft i 3. gear og op.

Så den er fortsat på værksted. De vurderer at fejlen er et sted omkring ladetrykket, men er usikre.
Jeg afventer deres udlæsninger af fejlkoder, som jeg kan lægge op her

Mvh
PeterH
Roskilde

PeterH
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 6. jun 2022 08:42
Geografisk sted: Roskilde
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Motorlampe Lyser - Onboard Tablet siger Engine fault

Ulæst indlæg af PeterH » ons 15. jun 2022 18:56

Mekanikeren oplyser at den kommer med flg. fejlkoder:

P0299 - ladetryksregulering - under referenceværdi - Intermittent

P2562 - Turbopositionssignal - Position for langt væk fra referenceværdien - Ikke nok turboladning - Intermittent

Fejl kan slettes men kommer igen.

Tidligere operationer:

Turbo skiftet

Map sensor skiftet

Trykomformer skiftet

Diverse slanger kontrolleret

Brugeravatar
JensNo
Indlæg: 359
Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
Geografisk sted: Hønefoss
Diagbox: Ja
Version: V5.29
Kontakt:

Re: Motorlampe Lyser - Onboard Tablet siger Engine fault

Ulæst indlæg af JensNo » ons 15. jun 2022 19:18

Den der "chiptuning" er det sådan en lille boks som er eftermonteret, for da kan du jo starte med at afmontere den for og se om alle dine fejl forsvinder ;)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech

Besvar