Manglende temperaturvisning

Alt i 300 serien, inkl. 300x serien

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
SRO
Moderator
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Manglende temperaturvisning

Ulæst indlæg af SRO » man 1. jan 2024 12:33

Mon der er en som kan give et hint til en retning...

Peugeot 307, 2,0 SW benzin (EW10A), årgang 2006 (faceliftet)

I instrumentet udlæses temperaturvisning ikke længere. Når jeg sætter tænding på, går viseren til maks. på uret og retur igen - og så sker der ikke mere.
Temperatursensor er udskiftet, uden ændring.
Stikket er søgt kortsluttet, men ej heller der kommer der visning i instrumentet.

Diabox er siden tilsluttet og under parametermåling har jeg valgt visning af temperatur (på kølevandet) på motor, men når billedet skal vises fremkommer det slet ikke på skærmen.... det forekommer lidt mystisk. Hvis signalet ikke ændrer sig, burde det stadig være muligt at få vist en graf i Diagbox (uden signal). Ergo forsvinder punktet i Diagbox og selv om jeg vælger udlæsning fremkommer det ikke :-)

Der burde blive sat en fejlmeddelelse, men det gør der ikke og bilen kører normalt.

Nogen der kan hjælpe, evt. bistå med ledningsdiagram så jeg kan finde signalet i motorstyringen - og måske også hvad jeg skal forvente at udlæse.

Blæserstyringen synes lidt at leve sit eget liv, men hvis der mangler et signal fra temperatursensoren, kan det formentlig være relateret til problemet.

John59
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 3. aug 2023 13:31
Kontakt:

Re: Manglende temperaturvisning

Ulæst indlæg af John59 » man 1. jan 2024 13:09

Kunne godt tyde på et knækket kabel, eller en dårlig forbindelse i et stik.

SRO
Moderator
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Manglende temperaturvisning

Ulæst indlæg af SRO » man 1. jan 2024 13:14

Ja, måske - derfor min søgen efter et el-diagram. Omvendt undrer det mig, at jeg i Diagbox kan vælge motortemperatur under parameterudvælgelse til visning, men når det vælges fremkommer der ikke en graf. Det er ulogisk. Diagrammet burde blive vist, men signalet kan udmærket være forsvundet.

Besvar