Nulstilling af Eolys væskemængde

Herunder også Lexia og Peugeot Planet 2000.
Alle spørgsmål vedr. testere stilles her.
Besvar
sodeirak
Geografisk sted: Nørresundby
Diagbox: Ja
Version: 7.60
Kontakt:

Nulstilling af Eolys væskemængde

Ulæst indlæg af sodeirak » ons 13. nov 2024 17:15

Halløj
Jeg har, med succes, fået fyldt eolys væske på min C4 Cactus (2016), efter at jeg fik en fejlmeddelelse om, at den var ved at løbe tør.
Efter genopfyldning registrerede styringen selv, at der nu var 1125/1140 ml i reservoiret (EDC17C60 Exhaust Line Information 1).
Jeg har efterfølgende valgt udskiftning/genopfyldning af additivpumpe/tank - både under selve additivpumpen og under ECU. Den har fint kørt uden fejl efterfølgende....indtil første gang, der skulle tankes, hvorefter fejl relateret til eolys tilbage (P143496 og P143500).

Jeg kan ikke finde nogen menupunkter jeg kan tilgå, for at nulstille additivtælleren og registrere den nye væskebeholdning. Jeg har læst mig frem til at for nogle modeller fra 2016 kan dette kun gøres med telecodning/online adgang til diagbox. Er der nogen, der kan bekræfte det?
Jeg har overvejet blot at købe en token online, så jeg kan gøre det selv, men kan ikke gennemskue om mit gamle interface (9780Z5 flashet til rev.C) kan bruges til det, og om jeg risikerer at interfacet opgraderes til en firmware, der ikke understøtter min offline diagbox 9.68.

Jeg håber at nogen kan gøre mig klogere - ellers må jeg nok en tur forbi Citröen.
Mvh.
Finn
Finn S.
2016 Citroen C4 Cactus 1,6 HDI 100
2007 Citroën C3 1,4 Hdi. (Tidl.)
Diagbox V9.68 /9780 interface (nybegynder) i VMWare.

cit-rotti
Geografisk sted: Deutschland Würzburg
Version: 9.222+ ältere
Kontakt:

Re: Nulstilling af Eolys væskemængde

Ulæst indlæg af cit-rotti » ons 13. nov 2024 23:05

Probably all offline versions, whether native or as a VM, cannot be used online.
Your problem should actually be solvable with the DB 9.68 VM or another DB 9.xxx in the repair area - no ECU software is changed.

A 7.60 is too old - an attempt to update this to 7.82 may help here - but 9.xxx software should preferably be used.
If the VCI works correctly with firmware 4.3.2, it should also work with a higher firmware version.

Working with a ‘token’ has many prerequisites.
This topic was discussed here in this forum not too long ago.
Link:
https://citroenforum.dk/phpbb/viewtopic.php?f=34&t=4204
‘Baehring ‘ has practised this and may be able to help.

There is a new DB 9.208 (native only) in Robert's Spanish forum, which could possibly also be usable online - I personally doubt this, because online activation is done via the RRDI code from the dealer account.
Link:
https://guiapsa.foroactivo.com/login

Greetings Wolfgang

Translated with DeepL.com (free version)

sodeirak
Geografisk sted: Nørresundby
Version: 7.60
Kontakt:

Re: Nulstilling af Eolys væskemængde

Ulæst indlæg af sodeirak » tors 14. nov 2024 11:20

Thanks a lot, Wolfgang!

It's typical that I find, what I think is the solution to the problem, less than an hour after posting here :doh:

I had overlooked the "Repair ↦ Repair pack ↦ Service action ↦ Draining - filling - bleeding" option when I first looked through Diagbox. Errors have now been cleared and doesn't seem to come back even when I open the tank filling cap.

After seeing your advice and how difficult the online process could be I'll just take it to Citröen if the errrors reappear.

Thanks again!
/Finn
Finn S.
2016 Citroen C4 Cactus 1,6 HDI 100
2007 Citroën C3 1,4 Hdi. (Tidl.)
Diagbox V9.68 /9780 interface (nybegynder) i VMWare.

Besvar