Hjælp til nulstilling af B183F 11

Herunder også Lexia og Peugeot Planet 2000.
Alle spørgsmål vedr. testere stilles her.
Besvar
Vinasbab
Kontakt:

Hjælp til nulstilling af B183F 11

Ulæst indlæg af Vinasbab » søn 15. mar 2026 11:45

Hejsa

Jeg er den knapt så henrykte ejer af en Citroen c4 grand picasso puretech 1,2 fra 2018, som har en fejl, jeg ikke kan nulstille pga manglende internet på min diagbox. Se billeder.
IMG_20260310_105207.jpg
IMG_20260310_182503.jpg
Efter et par dyre tilbud på forskellige reparationer, er jeg begyndt at fikse bilen selv, i stedet for at tage på autoværksted med den, når der har været udfordringer.

Det har været en halvstejl læringskurve, da jeg ikke har rodet med biler før denne, men det er egentligt gået fint nok.
Jeg har lavet en del på bilen, og jeg har sikkert ikke fulgt alle de gængse procedurer.
Det har på nuværende tidspunkt efterladt mig med en bil, der kører helt fint og spinder som en mis, men dog med motorfejl hver gang jeg starter motoren.
Motorfejlen går væk med det samme, og så lyser service-lampen.

Bilen bliver begrænset og har et super elendigt optræk. 6. Gear og bare en lille hældning op ad bakke, så taber jeg fart.

Jeg har købt diverse testere, samt en diagbox klon, for at kunne nulstille fejlen, men uden held.
Så vidt jeg kan forstå, har citroen begrænset telekodning på alle versioner efter diagbox 7.83, og min citroen (vd46 ecu) kan ikke genkendes af den version. Jeg har med v9.91 fundet det, jeg tror, der skal nulstilles, men kan ikke komme videre, da jeg ikke har internetforbindelse på min VM.

Jeg forsøgte at beskrive min problemstilling på det lokale citroën værksted og bad dem om hjælp med at resette, men de fortalte mig, at det overhovedet ikke er rigtigt at man skal have adgang til citroen, samt at det bliver en dyr fejlfindingssession, hvor de skal guides af citroens hotline for at finde fejlen. Så det gjorde jeg ikke noget ved.

Jeg mener bare at tælleren skal nulstilles, så bilen kan rulle videre.
Jeg har også kontaktet andre lokale værksteder, hvor jeg på mail beskriver problemet, men ingen af dem svarer mig.
Den skal være synet senest den 31/3, så jeg er ved at løbe tør for tid.

Er der en af jer, som ved, hvad jeg kan gøre for at komme videre?

På forhånd tak!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Besvar