Berlingo går ud under kørsel

Besvar
oesterbrandt
Kontakt:

Berlingo går ud under kørsel

Ulæst indlæg af oesterbrandt » man 12. dec 2022 14:25

Jeg er taget på tur i denne Berlingo 1,6 HDI 2008 og har kørt i den i nogle måneder uden problemer. Nu er den gået ud nogle dage i træk på varm motor og midt i kørslen. Umiddelbart efter tænder og kører den fint igen - altså lige med undtagelse af at den synes at miste kræfter, som i at den virker sløv og tung.

Efter at have stoppet for en længere pause, kører den som om intet var hent. Dog med gul motorindikation på instrumentbrættet.

Hver gang er det sket omkring acceleration i 3. hear, men dette er måske bare tilfælde. Når den går ud er det som hvis en motor gør det hvis man kører for langsomt i et for højt gear (det er den bedste måde jeg kan beskrive det på).

Jeg har søgt lidt her inde og tråden herunder lyder lidt som samme problem - jeg har dog ingen anelse da min erfaring med biler ikke er eksisterende og siden at jeg ikke har fagligheden eller instrumenterne til at udlæse fejl.
viewtopic.php?f=28&t=3303

Har I nogle gode bud på hvad jeg skal have én til at kigge på her i Belgien?

Nr.plade: AE57176

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Berlingo går ud under kørsel

Ulæst indlæg af mikhan » man 12. dec 2022 15:01

Tråden du henviser til er ikke noget du kan bruge.. Din er en diesel.. Den anden en benzin motor..

Fejlen kan være mange.. Lige fra et ældre stoppet brændstoffilter til det mere "alvorlige"..

Men jeg kan kun anbefale, at du får den udlæst på et aut. Citroenværksted dér hvor du er. Et Peugeot værksted vil nok også kunne anvendes ?
Så får du det gjort med den korrekte PSA tester.. ;)

Når motorlampen lyser, så er der ret sikkert "gemt/lagret" en fejlkode, som nævnte test kan svare på.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

Besvar