ABS fejl - sensor lyser ikke?
-
dondodi@hotmail.com
- Kontakt:
ABS fejl - sensor lyser ikke?
Hej forum. så er den gal igen.
Min berlingo (CX89896) benzin fra 05 har et ABS problem. når jeg bremser slår abs til. ikke hele tiden, men nok til at drive mig til vanvid. ABS lampen lyser først efter 5-10 km, og så er der ikke noget problem - udover at ABS højst sandsynligt ikke virker?
Jeg har tænkt på at skifte ABS ringene, men de fåes i flere størrelser, hvordan ved man hvilken? (uden at splitte skidtet ad først)
Nogen gange lyder det som om at der er noget der roterer ude foran, når bilen holder næsten stille (- altså som ikke burde rotere
)
Er det meget bøvlet at rense/skifte ringene foran? kan det være problemet er ABS'en bagi?
God weekend
Mvh
Martin
Min berlingo (CX89896) benzin fra 05 har et ABS problem. når jeg bremser slår abs til. ikke hele tiden, men nok til at drive mig til vanvid. ABS lampen lyser først efter 5-10 km, og så er der ikke noget problem - udover at ABS højst sandsynligt ikke virker?
Jeg har tænkt på at skifte ABS ringene, men de fåes i flere størrelser, hvordan ved man hvilken? (uden at splitte skidtet ad først)
Nogen gange lyder det som om at der er noget der roterer ude foran, når bilen holder næsten stille (- altså som ikke burde rotere
Er det meget bøvlet at rense/skifte ringene foran? kan det være problemet er ABS'en bagi?
God weekend
Mvh
Martin
2005, Berlingo 1,6 Benzin, 109 hk
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: ABS fejl - sensor lyser ikke?
Problemet kan være både for og bag, det kan kun en tester svare på. Det er oftest revnede ringe/beskadigede magnetringe eller for stor tasteafstand der giver de problemer der.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.