Acceleration problem TU5JP4
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Acceleration problem TU5JP4
Hej, er ny på siden og læst mange tråde for at kunne finde mit problem.
Bilen:
2004 Berlingo 1.6 16V TU5JP4 109hk (235.000Km)
Elektronisk gas.
Problem: ( o/m => hk ):
1000-3000o/m 90-100hk
3100-3900o/m 20-30hk
4000-6000o/m 100+hk
Den dør helt ved 3100 omdrejninger, føles som om man bremser. Speederen helt i bund og den rykker bare frem indtil 3100........ 4000o/m og så er der fuld liv i berlingo igen.
Den står godt i tomgang og ingen fejl koder. (Udstødningsgassen lugter af marcipan. Men den har kørt langt)
Hvad der er blevet skiftet og ordnet i år:
Udstødning og Bagpotte
Map Sensor
Bosch Bankesensor
HELLA Tændspole
Bosch tændrør
DELPHI Lambdasonder
Gasspjæld pakdåse
MAHLE Luftfilter
Motor olie fuldsyntetisk 5w40 + filter
Gearkasse olie fuldsyntetisk 75w-90
Gasspjældhus rengjort
benzin additiv
Dyser rengjort med bremserens
strøm målt batteri/generator
Alt stel er gået igennem
Stempler rengjort med eddike/bagepulver (Kunne se laser koden på stemplerne)
Formodninger:
Indsugningsmanifold utæt ved cylinder 4 (Stadig i gang med udredning)
ECU ?
Tandrem/sensor.
Håber nogen svarer. Armen ff det er jo bare det du skal gøre.
Bilen:
2004 Berlingo 1.6 16V TU5JP4 109hk (235.000Km)
Elektronisk gas.
Problem: ( o/m => hk ):
1000-3000o/m 90-100hk
3100-3900o/m 20-30hk
4000-6000o/m 100+hk
Den dør helt ved 3100 omdrejninger, føles som om man bremser. Speederen helt i bund og den rykker bare frem indtil 3100........ 4000o/m og så er der fuld liv i berlingo igen.
Den står godt i tomgang og ingen fejl koder. (Udstødningsgassen lugter af marcipan. Men den har kørt langt)
Hvad der er blevet skiftet og ordnet i år:
Udstødning og Bagpotte
Map Sensor
Bosch Bankesensor
HELLA Tændspole
Bosch tændrør
DELPHI Lambdasonder
Gasspjæld pakdåse
MAHLE Luftfilter
Motor olie fuldsyntetisk 5w40 + filter
Gearkasse olie fuldsyntetisk 75w-90
Gasspjældhus rengjort
benzin additiv
Dyser rengjort med bremserens
strøm målt batteri/generator
Alt stel er gået igennem
Stempler rengjort med eddike/bagepulver (Kunne se laser koden på stemplerne)
Formodninger:
Indsugningsmanifold utæt ved cylinder 4 (Stadig i gang med udredning)
ECU ?
Tandrem/sensor.
Håber nogen svarer. Armen ff det er jo bare det du skal gøre.
Senest rettet af Tommy tors 21. nov 2019 13:24, rettet i alt 1 gang.
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Og speederpedalens signal virker i dens fulde vandring?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Den sender korrekt spænding efter hvad mekaniker sagde.
Der kører et kabel fra pedalen ud i motorrummet til en elektronisk (Kender ikke navnet) som sidder i venstre side set forfra lige over venstre motorophæng.
Ps. Benzinfilter skiftet.
Der kører et kabel fra pedalen ud i motorrummet til en elektronisk (Kender ikke navnet) som sidder i venstre side set forfra lige over venstre motorophæng.
Ps. Benzinfilter skiftet.
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Har der været korrekt tester på den?
Jeg ved jeg via Lexia på min egen C5'er kan aflæse vandringen på bla speederpedalen - og der kan det hænde på disse at der er udfald i signalet undervejs - det kan jo vel egentlig give din fejl?
Jeg ved jeg via Lexia på min egen C5'er kan aflæse vandringen på bla speederpedalen - og der kan det hænde på disse at der er udfald i signalet undervejs - det kan jo vel egentlig give din fejl?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Den blev adskilt i 18 og rengjort og blev målt ved den lokale mekaniker. Men kan være jeg skal have en anden til at kigge på det.
Kan også prøve at skifte den og se om det ville gøre noget.
Sådan ser min ud
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX522_.jpg
Kan også prøve at skifte den og se om det ville gøre noget.
Sådan ser min ud
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX522_.jpg
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Nu kiggede jeg lidt på bilen i går og tror gasspjældhuset skal have en omgang med
CG53A35SL. Virker dette ikke bliver den såvel skiftet.
CG53A35SL. Virker dette ikke bliver den såvel skiftet.
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Fik afmonteret og adskilt gasspjældhuset i går og den fik en omgang wurth kontakt spray og dielectric fedt.
gasspjældet virker hurtigere i åben/luk.
Næste: Gasspjældsensor som har forbindelse med pedalen fik samme tur.
Ser ud til det var den som var skyld i den dårlige acceleration og døde rpm.
Så tak til Lars for dit tip.
gasspjældet virker hurtigere i åben/luk.
Næste: Gasspjældsensor som har forbindelse med pedalen fik samme tur.
Ser ud til det var den som var skyld i den dårlige acceleration og døde rpm.
Så tak til Lars for dit tip.
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Update 03-03-20 og i dag
Har skiftet mere pga problemet stadig opstår men ikke så voldsomt mere.
Ved fuld acceleration hugger den lidt ved 3200/3800omdr og yder ikke så mange hestekræfter mellem 3000-4000omdr
Skiftet & Nyt
Indsugningsmanifold. (4 nye gummi pakninger)
Katalysator (Helt Ny)
Hvilket software vil i anbefale til enten Win Vista/7/10 så man kan justere/nulstille gasspjældhuset med mere?
Har skiftet mere pga problemet stadig opstår men ikke så voldsomt mere.
Ved fuld acceleration hugger den lidt ved 3200/3800omdr og yder ikke så mange hestekræfter mellem 3000-4000omdr
Skiftet & Nyt
Indsugningsmanifold. (4 nye gummi pakninger)
Katalysator (Helt Ny)
Hvilket software vil i anbefale til enten Win Vista/7/10 så man kan justere/nulstille gasspjældhuset med mere?
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Et gasspjælds potentiometer kan i udgangspunkt kun måles med et godt gammeldags analogt målerinstrument og IKKE et digitalt multimeter, da det ikke kan nå og registrere om der er brud i glidebanerne.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
gasspjælds potentiometer har min model ikke. Min er fuld elektronisk
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Så kan vi jo kalde den gasspjældskontakt og kan også ohmes
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Acceleration problem TU5JP4
Anvend en fuldt opdateret Win 7 sp1 32 bit. Evt kan en Vista sp2 32 bit anvendes.Tommy skrev: ↑søn 5. apr 2020 13:48Update 03-03-20 og i dag
Har skiftet mere pga problemet stadig opstår men ikke så voldsomt mere.
Ved fuld acceleration hugger den lidt ved 3200/3800omdr og yder ikke så mange hestekræfter mellem 3000-4000omdr
Skiftet & Nyt
Indsugningsmanifold. (4 nye gummi pakninger)
Katalysator (Helt Ny)
Hvilket software vil i anbefale til enten Win Vista/7/10 så man kan justere/nulstille gasspjældhuset med mere?
Glem alt Win 10 og alle 64 bit Win.
Til din bil fra 2004, så vil en Diagbox V.7.57 eller højst V.7.62 være et godt valg.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Acceleration problem TU5JP4
Inden du overhovedet prøver på den Aspire one, så tjek lige om skærmen/grafikkortet kan sættes til 1024 x 768.
De små bærbare (10 ") anvender ofte kun fx. 1024 x 600 som udgangspunkt. (Og ofte som eneste valg)
Hvilket betyder vedr. Diagbox at man ikke altid får det fulde skærmbillede. Hvilket klart giver problemer (Læs: Noget lort)
Men er det KUN Lexia som skal anvendes, så KAN man justere det inde i selve programmet. Fx. til 1024 x 748/7.68.
(Efter installationen)
Se: https://citroenforum.dk/phpbb/viewtopic.php?f=34&t=114
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: tors 21. nov 2019 11:33
- Kontakt:
Re: Acceleration problem TU5JP4
Opløsningen er 1366x768 Ellers har jeg en Acer 7530g 1440 x 900 17" & en HP DV6 1366x768 15,6" Der kan tages i brug. Tak igen.