Aircon

Besvar
Brugeravatar
erikkjaer
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Aircon

Ulæst indlæg af erikkjaer » man 1. jan 2018 17:30

Godt nytår derude. :auto-driving:
Jeg har oplevet at min aircon ikke starter hver anden dag. Blæseren virker heller ikke, på de dage.
Betyder det at resistoren er i udu (har købt en ny). Hvis det er resistoren, hvor sidder den så placeret? - I min Xantia sad den under handskerummet bygget sammen med blæseren, men i min C5 ser det ikke ud til at den er placeret der. Håber på hjælp inden frosten sætter ind.
På forhånd tak
Citroen C4 Grand Picasso - 7 sæder - 1,6 16v - 150hk - årg. 2010 - 6 trin automatgear.

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Aircon

Ulæst indlæg af posh » man 1. jan 2018 20:39

det har næppe noget med resistoren at gøre, det lyder mere som en periodisk fejl i strømforsyningen, nok enten i et stik, eller dårlig stel forbindelse som nok er det mest sandsynlige, prøv først at rense batteripolerne og stelkablet nede på gearkassen
havde det været resistoren ville det kun n have indflydelse på blæseren som så enten ville stå bom stille eller køre for fuld speed
og da det både er blæseren og ac der sammen svigter, (det er 2 systemer) samtidig er vi tilbage ved stel forbindelsen

du kunne som en test tage et startkabel og sætte mellem batteriets minus pol og et sted på motoren med god kontakt for at se om problemet forsvinder
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Besvar