Problem med styrestrøm
- tommi.hansen
- Geografisk sted: Hadsten
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Problem med styrestrøm
Er der nogen der kan forklar mig hvorfor jeg ikke får
Styrestrøm til min hydralic pumpe jeg har tjekket samtlige sikringer håber jeg da
Pumpen stoppede med at virke og en anden blev monteret
Uden held for at få den til at virke
Men sætter jeg en direkte plus til styrestrømmen så kører
Den konstant til bilen er kommet i ønsket stilling
Styrestrøm til min hydralic pumpe jeg har tjekket samtlige sikringer håber jeg da
Pumpen stoppede med at virke og en anden blev monteret
Uden held for at få den til at virke
Men sætter jeg en direkte plus til styrestrømmen så kører
Den konstant til bilen er kommet i ønsket stilling
Tidligere Citroën C5 V6 årg 2002
Nu Citroën C5 2,0 hdi årg 2008
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Problem med styrestrøm
Jeg er ikke helt klar over om styreenheden er integeret i pumpen på sådan en X7'er, men betingelserne for at aktivere pumpen, altså sende den styrestrøm du efterlyser, må mangle.
Kan du sænke bilen via knapperne i kabinen?
Har du haft en tester på den? - Lexia?
Har du prøvet at gøre systemet trykløst via tester?
Du skriver, at du har fået den til ønsket stilling, men det er jo en stakket frist, idet pumpen jo jævnligt kører under normal kørsel.
Kan du sænke bilen via knapperne i kabinen?
Har du haft en tester på den? - Lexia?
Har du prøvet at gøre systemet trykløst via tester?
Du skriver, at du har fået den til ønsket stilling, men det er jo en stakket frist, idet pumpen jo jævnligt kører under normal kørsel.
- tommi.hansen
- Geografisk sted: Hadsten
- Kontakt:
Jeg kan ikke styre højde og sænkningen inde fra kabinen
Fejlen må have opstået før jeg skiftede pumpen
For fejlen jeg fik var at den skrev noget med suspension faild Max 90 kmt
Jeg kunne høre pumpen ikke kørte og fik fat i en anden pumpe
Men uden held med at få den til at køre pumpen kommer
Fra en c5x7 og den virker fint
Der er bare ingen + til at styre pumpen
Fejlen må have opstået før jeg skiftede pumpen
For fejlen jeg fik var at den skrev noget med suspension faild Max 90 kmt
Jeg kunne høre pumpen ikke kørte og fik fat i en anden pumpe
Men uden held med at få den til at køre pumpen kommer
Fra en c5x7 og den virker fint
Der er bare ingen + til at styre pumpen
Tidligere Citroën C5 V6 årg 2002
-
John59
- Kontakt:
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Suspension fail kan formentlig skyldes flere ting, men har du haft en tester (Diagbox) på bilen?
Ud fra det du nu oplyser, kan det indikere, at din gamle pumpe ikke fejler noget, men hvorfor udskiftede du pumpen? - du må have dømt den defekt ud fra et eller andet kriterium...? - eller var det bare bedste bud?
Ud fra det du har oplyst, tænker jeg umiddelbart, at der må være nogle fejl på systemet, der gør, at computeren ikke starter pumpen. Affjedringscomputeren er jo "dum", så hvis ikke den får de input den har brug for, vil den ikke styre det den nu en gang skal styre - det handler og input, programmering og betingelser samt output. Hvis input mangler kommer der ikke noget output.
Hvis der er de rette input, men intet sker, kan det være selve computeren.
Der må være andre der har stået i en lignende situation - er der ingen andre der kan melde sig på banen?
Ud fra det du nu oplyser, kan det indikere, at din gamle pumpe ikke fejler noget, men hvorfor udskiftede du pumpen? - du må have dømt den defekt ud fra et eller andet kriterium...? - eller var det bare bedste bud?
Ud fra det du har oplyst, tænker jeg umiddelbart, at der må være nogle fejl på systemet, der gør, at computeren ikke starter pumpen. Affjedringscomputeren er jo "dum", så hvis ikke den får de input den har brug for, vil den ikke styre det den nu en gang skal styre - det handler og input, programmering og betingelser samt output. Hvis input mangler kommer der ikke noget output.
Hvis der er de rette input, men intet sker, kan det være selve computeren.
Der må være andre der har stået i en lignende situation - er der ingen andre der kan melde sig på banen?
-
lear
- Geografisk sted: Holsted
- Kontakt:
Jeg har oplevet at hovedsikringen går hvis batteriet er ved at være dårlig og man forsøger at starte bilen inden den er kommet op i højde og pumpen er stoppet.
Sikringen er placeret ved siden af batteriet i en rød boks som med lidt fingerarbejde kan trækkes op i dagslyset. Det er lettest at afmontere batteriet, og så er der nok heller ikke så stor fare for at komme til skade med de store strømme. Sikringen er såvidt jeg husker på 70 A og grøn, den sidder under 2 små skruer. Sikringen er vist i instruktionsbogen
Sikringen er placeret ved siden af batteriet i en rød boks som med lidt fingerarbejde kan trækkes op i dagslyset. Det er lettest at afmontere batteriet, og så er der nok heller ikke så stor fare for at komme til skade med de store strømme. Sikringen er såvidt jeg husker på 70 A og grøn, den sidder under 2 små skruer. Sikringen er vist i instruktionsbogen
-
Catcar
- Kontakt: