BSI boks
-
klokkeb
- Geografisk sted: Skjern
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
BSI boks
Hej
Er der nogen i gruppen der har fået skiftet en BSI boks ?
Jeg synes det er noget forvirrende omkring flere forskellige priser på sådan en omgang.
Det er en C5 2008 benzin - kørt 198000 km
Hilsen Arne
Er der nogen i gruppen der har fået skiftet en BSI boks ?
Jeg synes det er noget forvirrende omkring flere forskellige priser på sådan en omgang.
Det er en C5 2008 benzin - kørt 198000 km
Hilsen Arne
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: BSI boks
Hvorfor skal du have udskiftet BSI-boksen? - hvad fejler den? - hvilke symptomer giver bilen?
-
klokkeb
- Kontakt:
Skal skiftes fordi den er færdig
Jeg fik en udskrift af fejl - 23 A4 sider, og der blev ved med at komme flere fejl.
Der er flere symptomer, så som at den ikke vil starte, og hvis den starter, så virker servostyring ikke.
Den stopper heller ikke når du drejer nøglen og tager den ud - o.s.v.
Jeg fik en udskrift af fejl - 23 A4 sider, og der blev ved med at komme flere fejl.
Der er flere symptomer, så som at den ikke vil starte, og hvis den starter, så virker servostyring ikke.
Den stopper heller ikke når du drejer nøglen og tager den ud - o.s.v.
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Det lyder som sikringsboksen i motorrummet. I den sidder relæer som giver den fejl. BSI'en giver alle disse fejl fordi dens forsyning fra sikringsboksen ikke er ok.
Har været der engang, og kun en snarrådig mekaniker reddede bilen fra skrotning.
Har været der engang, og kun en snarrådig mekaniker reddede bilen fra skrotning.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
klokkeb
- Kontakt:
Hej
Tak for det svar O.Pedersen
Det skal jeg da have undersøgt nærmere, jeg synes jo det er synd at smide 35.000 kr. i skraldespanden.
Den er synet i april måned og har senere fået 4 nye dæk
Tak for det svar O.Pedersen
Det skal jeg da have undersøgt nærmere, jeg synes jo det er synd at smide 35.000 kr. i skraldespanden.
Den er synet i april måned og har senere fået 4 nye dæk
-
klokkeb
- Kontakt:
Hej Orla Pedersen
Hvor og hvornår har du fået sikringsboksen ??
Nu har jeg prøvet at finde noget via Autobutler, men der er åbenbart ikke nogen der vil lave min bil..
Hilsen
Arne
Hvor og hvornår har du fået sikringsboksen ??
Nu har jeg prøvet at finde noget via Autobutler, men der er åbenbart ikke nogen der vil lave min bil..
Hilsen
Arne
-
Orla Pedersen
- Kontakt:
Det er nok 5-6år siden, min daværende mekaniker fandt en brugt ved en hugger.
Han var lige så forundret over de mange fejl i udlæsningen, som pegede i alle retninger, og konkluderede "der mangler spænding et sted"
Flere tråde herinde har lignende oplevelser.
Sikringsboksen,(BSM) tror jeg den hedder kan udskiftes uden at der skal kodes noget.
Han var lige så forundret over de mange fejl i udlæsningen, som pegede i alle retninger, og konkluderede "der mangler spænding et sted"
Flere tråde herinde har lignende oplevelser.
Sikringsboksen,(BSM) tror jeg den hedder kan udskiftes uden at der skal kodes noget.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
klokkeb
- Kontakt:
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
-
klokkeb
- Kontakt:
UPDATE !!
Så fik jeg skiftet sikringsboksen BSM, og nu kører vognen igen (3200,00 kr)
Tak for gode råd
Hilsen
Arne
Så fik jeg skiftet sikringsboksen BSM, og nu kører vognen igen (3200,00 kr)
Tak for gode råd
Hilsen
Arne
-
Orla Pedersen
- Kontakt:
Godt det løste sig. Det er jo et skoleeksempel på at diagnosesystemerne er lige så "ringe" som designerens fantasi. Dvs bilen kan kun vise fejl som designeren af bilen kan forestille sig kunne opstå. I det her tilfælde har man ikke kunnet forestille sig at sikringsboksen kunne fejle.
Jeg havde en lidt lignende oplevelse med en Mitsubishi Outlander PHEV, som pludselig og tilfældigt bremsede til stop og lukkede ned. Fejlmeddelelserne pegede på alt omkring ABS, ASC, fartpilot drivlinje. Men faktisk var fejlen en defekt cellespændingsmåler i et batterimodul. Det var ikke designet ind i bilens selvdiagnose at det kunne fejle. Det tog lidt tid på rullefelt med overvågning at finde den fejl.
Jeg havde en lidt lignende oplevelse med en Mitsubishi Outlander PHEV, som pludselig og tilfældigt bremsede til stop og lukkede ned. Fejlmeddelelserne pegede på alt omkring ABS, ASC, fartpilot drivlinje. Men faktisk var fejlen en defekt cellespændingsmåler i et batterimodul. Det var ikke designet ind i bilens selvdiagnose at det kunne fejle. Det tog lidt tid på rullefelt med overvågning at finde den fejl.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
klokkeb
- Kontakt:
Hej
Det hjalp så ikke længe med skiftet af Sikringsboks BSM
Der gik en god uges tid så er det galt igen !! Nogen gode idéer til yderligere hjælp
Det hjalp så ikke længe med skiftet af Sikringsboks BSM
Der gik en god uges tid så er det galt igen !! Nogen gode idéer til yderligere hjælp
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
LKA
- Kontakt:
Hvad er de nye symptomer?
Er den gamle sikringsboks smidt ud?
Er den gamle sikringsboks smidt ud?
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch
-
klokkeb
- Kontakt:
Det starter med Økonomi mode
dernæst kommer Depoulution, så kommer Braking System faulty og en gang imellem Powersteering faulty
alle instrumenter går ud - speedometeret viser sig en gang imellem...
Den gamle boks er ikke smidt ud endnu.
Jeg tænker at der måske ikke er spænding nok på - det vil sige at der måske skal et nyt batteri til ??
dernæst kommer Depoulution, så kommer Braking System faulty og en gang imellem Powersteering faulty
alle instrumenter går ud - speedometeret viser sig en gang imellem...
Den gamle boks er ikke smidt ud endnu.
Jeg tænker at der måske ikke er spænding nok på - det vil sige at der måske skal et nyt batteri til ??
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Det du beskriver der minder lidt om mine oplevelser med de gamle C5'ere - når der ikke blev leveret spænding nok, så begyndte bilen at lukke ned for de forskellige systemer.. bla ABS systemet
I mine tilfælde var det begge gange generatoren der ikke ladede nok - ny på og så kom fejlene ikke igen. Det er klart værd at checke batteri og generator før du skifter ud på må og få..
I mine tilfælde var det begge gange generatoren der ikke ladede nok - ny på og så kom fejlene ikke igen. Det er klart værd at checke batteri og generator før du skifter ud på må og få..
-
klokkeb
- Kontakt:
Jeg har også haft et par ældre C5'ere, hvor det næsten altid var Antipoulution der viste sig, men det var ikke så slemt.
Den blev nulstillet - så kørte den fint et halvt års tid igen.
Jeg må lige ha tjekket generator og batteri igennem, inden der bliver skiftet mere....
Den blev nulstillet - så kørte den fint et halvt års tid igen.
Jeg må lige ha tjekket generator og batteri igennem, inden der bliver skiftet mere....
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Hvis du har FDM Vejhjælp er der ofte battericheck med i aftalen - inkl montage af et sprit nyt Varta batteri der passer til bilen - uden beregning hvis det gamle fejler noget!! Blot til information..
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Har du tjekket det velkendte problem med internt kortsluttede ledninger i det kæmpe bundt der svinger sig omkring batteriet?
Det gik bla. ud over CAN forbindelsen og det gav et hav af fejl. Siden der er hevet i ledningerne for at skifte BSM og det virkede i et stykke tid, var det måske ikke helt utænkeligt at det er det?
Det gik bla. ud over CAN forbindelsen og det gav et hav af fejl. Siden der er hevet i ledningerne for at skifte BSM og det virkede i et stykke tid, var det måske ikke helt utænkeligt at det er det?
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
klokkeb
- Kontakt:
Tak for information om vejhjælp og tak for information om ledninger.
Der er godt nok mange muligheder med alt elektronik og ledninger der er sådan en bil.
Nu har jeg ikke nogen garage, så jeg satser på at det bliver lidt bedre vejr, så jeg kan stå i indkørslen og tjekke noget af det.
Der er godt nok mange muligheder med alt elektronik og ledninger der er sådan en bil.
Nu har jeg ikke nogen garage, så jeg satser på at det bliver lidt bedre vejr, så jeg kan stå i indkørslen og tjekke noget af det.
-
LKA
- Kontakt:
Mål spændingen på batteriet når den har stået stile et døgn, og også når den står i tomgang og har været tændt et par minutter.
C5 2005 2.0 RFJ stc, C5 2.0 RFJ hatch