Olie nivau/temp sendso

Besvar
Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Olie nivau/temp sendso

Ulæst indlæg af Thomas-R » tirs 5. sep 2023 07:54

Hej

Min lidt ældre dame er blevet sur. Jeg får en "Engine fault repair needed" Ved hver opstart, den skriver oil level ok, og olie temp vises fint displayet til højre. Eneste fejl ved udlæsning er F40A. Jeg er lidt lost til hvorfor hun er så sur.
Nogen der har prøvet at hive kompi sensoren op og rense?
Jeg har før haft nogle olie level impropable ved start (eller noget i den stil), men den har været lige glad.
For lidt tid siden havde hun en dpf fejl, nok lidt for mange små ture på kun 30km, dpf rens i tanken og længere til arbejde løse det problem og det har ikke været der siden.

Gode råd og erfaringer modtages.

Mvh Thomas
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Brugeravatar
Thomas-R
Kontakt:

Re: Olie nivau/temp sendso

Ulæst indlæg af Thomas-R » fre 15. sep 2023 10:16

Nå problemt er løst. Så hvis det kan hjælpe nogle med samme fejl symtom billed, kommer den også med en kode p1445, men der står ikke rigtig hvor den er fra eller hvad den er for, så jeg tænkte ikke videre over den. Google hjælper gerne og det viste sig at det var dpf filteret der var løbet på km. Det mener citroen åbenbart er kaput efter x antal km. Efter en tvangs re-gen var dif trykket 6-8mb, så rimelig ok. Og efter den fik monteret et "nyt" dpf filter har den kørt uden fejl siden.
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Besvar