Antenne C5

Besvar
Bandit
Kontakt:

Antenne C5

Ulæst indlæg af Bandit » man 6. maj 2019 07:33

Hej
'
Hvis man skal skifte antenne på en C5 Mk.1 sedan, hvordan kommer man så til antennens montering ? :roll:
Håber, der er nogen, der har erfaring med dette

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Antenne C5

Ulæst indlæg af posh » man 6. maj 2019 15:35

du åbner bagklappen og hiver gummilisten af øverst så kan du snige en hånd ind over himlen og skrue den gamle antenne af og den nye på, der er vist som jeg husker det en enkelt møtrik (10mm) gaffelnøgle, og så dasker du bare gummilisten på igen, enkelt og nemt
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Ulæst indlæg af Carsten S » man 6. maj 2019 19:05

Nu har jeg ikke skiftet min egen - Men som jeg lige kan flugte af, så burde antennefoden sidde ret over kabinelyset..

OBS, hvis foden er med forstærker, så køb for guds skyld en original.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Bandit
Kontakt:

Ulæst indlæg af Bandit » man 6. maj 2019 20:01

Tak for svarene
Nu var der jo 2 forskellige, den med lige over kabinelyset (sådan har det været på ældre modeller)
og så den med hånden ind under himmelen... nu skal jeg jo til at vælge ??
Indrømmet, jeg mente selv, at det var under kabinelyset, jeg synes bare ikke, det virker som noget, man skal brække/vride/flå fra hinanden. Hvis jeg nu bruger ``hånden ind under himmelen ``metoden
er der så noget med, at himmelen er limet/klistret fast ?

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » man 6. maj 2019 20:56

Bandit skrev: ↑
man 6. maj 2019 20:01
Tak for svarene
Nu var der jo 2 forskellige, den med lige over kabinelyset (sådan har det været på ældre modeller)
og så den med hånden ind under himmelen... nu skal jeg jo til at vælge ??
Indrømmet, jeg mente selv, at det var under kabinelyset, jeg synes bare ikke, det virker som noget, man skal brække/vride/flå fra hinanden. Hvis jeg nu bruger ``hånden ind under himmelen ``metoden
er der så noget med, at himmelen er limet/klistret fast ?
nej hmlen er ikke limet fast, det er en skal der hverken skal flås brækkes eller vrides, man kan nemt få hånden ind mellem tag og himmel
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Bandit
Kontakt:

Ulæst indlæg af Bandit » man 6. maj 2019 22:51

Tak for klar information
Det bliver prøvet

Besvar