Dreje bremsekaliber stempel retur

denelias
Geografisk sted: Albertslund
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Dreje bremsekaliber stempel retur

Ulæst indlæg af denelias » tors 5. aug 2021 18:54

Lige en opdatering. De klodser var årsagen til at skiverne blev skæve. De gjorde at skiverne blev alt for varme og derfor blev skæve😟
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 5. aug 2021 23:12

denelias skrev: ↑
tors 5. aug 2021 18:54
Lige en opdatering. De klodser var årsagen til at skiverne blev skæve. De gjorde at skiverne blev alt for varme og derfor blev skæve😟
Det lyder meget mystisk. Er der evidens for det?

denelias
Kontakt:

Ulæst indlæg af denelias » fre 6. aug 2021 13:31

Efter at der er 3 sæt skiver der er blevet skæve med de klodser og at de sidste skiver med almindelige bløde klodser stadig ikke har slået sig, så er det rigeligt bevis for mig.

Brugeravatar
JensNo
Geografisk sted: Hønefoss
Version: V5.29
Kontakt:

Ulæst indlæg af JensNo » fre 6. aug 2021 22:47

denelias skrev: ↑
fre 6. aug 2021 13:31
Efter at der er 3 sæt skiver der er blevet skæve med de klodser og at de sidste skiver med almindelige bløde klodser stadig ikke har slået sig, så er det rigeligt bevis for mig.
Du gir`op for tidligt :lol:

Nu ved jeg ikke hvordan klodserne sidder monteret på dine bremser, men det som er hammer vigtigt ved skift af bremseklodser er at klodserne sidder helt løst i clipsene og gør de ikke det, får man en varm skive.

Jeg har selv stået i samme problem ved skift af bagerste klodser på Audien, der måtte jeg tilpasse clipsene til klodserne og derefter havde jeg ingen problemer.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD

Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » lør 7. aug 2021 10:01

Ok, helt ok - al respekt for din teori, men jeg tvivler nu på, at det er bremseklodserne som har været årsag. De udsætter hele skivens overflade for samme påvirkning og dermed vil der være jævn varmefordeling. Bremseskiver kan klare en enddog ret voldsom behandling uden at blive skæve.

Afrensning af anlægfladerne til skiverne er en ofte undervurderet arbejdsopgave - og er næsten en sikker vinder mht. skæve skiver. Det samme er hængende calipre og fastsiddende klodser som Jens er inde på... der vil du typisk have en uens varmepåvirkning af skiven og så arbejder metallet forskelligt.

denelias
Kontakt:

Ulæst indlæg af denelias » ons 11. aug 2021 10:19

Der var ikke noget galt med montering af klodserne og de hang ikke. Jeg fik testet bremser på felt der bekræftede at skiver havde slået sig. De nye skiver med bløde klodser er ikke blevet skæve.

Besvar