Elektrisk håndbremse Citroen C5 tourer årg 2010
-
CC5
- Kontakt:
Elektrisk håndbremse Citroen C5 tourer årg 2010
Hej,
Jeg har lige skiftet bremseskiver og klodser bag. Da jeg skiftede dem blev den elektriske håndbremse ved en fejl aktiveret før håndbremsekablet var sat på i venstre side og kablet blev derfor trukket for langt ind. Jeg fik det løsnet igen ved at hive i det gule håndtag i centerkonsollen og håndbremse og bremser virker tilsyneladende igen.
Men ved syn viste det sig at den ikke bremser nok på baghjulene.
Sidenhen har jeg haft en tester på den som siger at kraften på håndbremsekablet er lidt over 1000N.
Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der er galt eller hvad jeg kan gøre for at få den til at bremse mere?
Mvh. JK
Jeg har lige skiftet bremseskiver og klodser bag. Da jeg skiftede dem blev den elektriske håndbremse ved en fejl aktiveret før håndbremsekablet var sat på i venstre side og kablet blev derfor trukket for langt ind. Jeg fik det løsnet igen ved at hive i det gule håndtag i centerkonsollen og håndbremse og bremser virker tilsyneladende igen.
Men ved syn viste det sig at den ikke bremser nok på baghjulene.
Sidenhen har jeg haft en tester på den som siger at kraften på håndbremsekablet er lidt over 1000N.
Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der er galt eller hvad jeg kan gøre for at få den til at bremse mere?
Mvh. JK
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Elektrisk håndbremse Citroen C5 tourer årg 2010
Systemet skal grundjusteres for at du kan være sikker på, at det vil fungere - ellers vil det være rent gætværk.
Først skal du slække håndbremsen helt, dernæst dreje stemplerne i caliperne tilbage, pumpe stemplerne ud og endelig skal håndbremsen justers ind/kalibreres. Førstnævnte og sidstnævne skal formentlig klares med en tester, når det er "gået galt".
Først skal du slække håndbremsen helt, dernæst dreje stemplerne i caliperne tilbage, pumpe stemplerne ud og endelig skal håndbremsen justers ind/kalibreres. Førstnævnte og sidstnævne skal formentlig klares med en tester, når det er "gået galt".
-
CC5
- Kontakt:
Re: Elektrisk håndbremse Citroen C5 tourer årg 2010
Det hjalp rigtig meget at bruge håndbremsen, det virker som om at klodserne lige skulle slides til. Bøsningerne mellem håndbremsekabel og kalibre virkede lidt slidte, så de blev også skiftet. Herefter kunne den bremse som den skulle og bilen gik gennem syn.
Bøsninger:
https://originaldele.dk/citro%c3%abn/c5 ... 65a/31998/
Bøsninger:
https://originaldele.dk/citro%c3%abn/c5 ... 65a/31998/