Min C5 mk. II piver fra bag.

Besvar
carstenmollerjensen
Kontakt:

Min C5 mk. II piver fra bag.

Ulæst indlæg af carstenmollerjensen » lør 24. okt 2020 14:22

Min C5 mk. II piver i bagtøjet når jeg sætter mig ind eller kører over et af de efterhånden mange bomp.
Før dette skete fik jeg en besked i displayet der sagde " Suspension faulty" jeg kørte bilen på værksted og de fyldte 2 liter lsd væske på hvorfter bilen igen kunne hæves og sænkes. Da jeg nogle få dage senere var til sun med bilen fandt inspektøren at returslangen til hydraliken var i stykker. Det blev så rettet, men efter min mening for dårligt at værkstedet ikke så det. Det er jo et lukket system.
Efter alt dette er det at bagtøjet piver. Hvad kan være grunden.
Min bil er en C5 mk. II indregisret første gang i december 2005. Ellers kører den som en drøm.
Håber at der er nogen der kan give en forklaring på piveriet.

Mvh. Carsten
CITROËN C5 II 2,0I 16V WEEKEND AUT

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Min C5 mk. II piver fra bag.

Ulæst indlæg af posh » lør 24. okt 2020 16:00

det er da ikke for dårligt af værkstedet hvis du ikke udtrykkeligt har bedt dem om at gennemgå hele systemt, og betalt for det, og en utæt returslange ser du jo kun hvis du leder eller der ligger en oliesø under bilen, men det er ikke af den årsag den piver det skyldes nok nærmere mekanisk fejl sikkert nok i lejerne i bagtøjet, dog har man også hørt at hængende bremseklodser kan give et gevaldigt piveri bagfra som du besskriver det
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

steenschalls
Kontakt:

Re: Min C5 mk. II piver fra bag.

Ulæst indlæg af steenschalls » søn 25. okt 2020 09:05

Jo,det er for dårligt værkstedet har overset den utætte slange. Systemet bruger normalt ikke væske så selvfølgelig skulle mekanikeren have undersøgt hvorfor den mangler så meget væske. Knirkeriet er sandsynligvis fra lejerne i bagsvingarmene

mvh
Steen
C5 II 2.0 HDI AUTOMATIC 2006

Besvar