Hul i forsædestof (C4 Picasso II fra 2017)
-
Stine
- Kontakt:
Hul i forsædestof (C4 Picasso II fra 2017)
Hej
Min hund har lavet et irriterende hul i midten af sædet på førersædet - helt ned i skumfyldet. Vi købte et billigt sædebetræk, men det er noget rod. Førersædet er stof, så det er ikke lige til at reparere, og det virker som en ørkenvandring at finde et nyt førersæde hos en autoophugger.
Kunne jeg være så heldig at der sidder en klog Citroen-entusiast, der har gode idéer til hvordan vi løser problemet?
PS- Efterlad ALDRIG en hundehvalp alene i en bil. Heller ikke i kort tid :-)
/Stine
Min hund har lavet et irriterende hul i midten af sædet på førersædet - helt ned i skumfyldet. Vi købte et billigt sædebetræk, men det er noget rod. Førersædet er stof, så det er ikke lige til at reparere, og det virker som en ørkenvandring at finde et nyt førersæde hos en autoophugger.
Kunne jeg være så heldig at der sidder en klog Citroen-entusiast, der har gode idéer til hvordan vi løser problemet?
PS- Efterlad ALDRIG en hundehvalp alene i en bil. Heller ikke i kort tid :-)
/Stine
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hul i forsædestof (C4 Picasso II fra 2017)
Alt efter hvor stort hullet er, kunne løsningen være at lappe hullet på samme måde som man lapper er sok. Kig evt på YOUTUBE for at se hvorledes dette kan gøres.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Du kan klippe et passende stykke stof af, der er 1-2 cm større end hullet. Så stikker du reparationsstoffet ind gennem hullet og placerer det så det ligger plant mod undersiden af bilens originale stof. Med lidt snide og en type tekstillim påfører du så lim imellem de to stykker stof og lader det tørre.
Alternativt skal du til en sadelmager eller bestille et nyt indtræf på autoriseret værksted... dette er den lækre, men også klart en dyr løsning. De ved godt hvad de skal have for tingene :-)
Alternativt skal du til en sadelmager eller bestille et nyt indtræf på autoriseret værksted... dette er den lækre, men også klart en dyr løsning. De ved godt hvad de skal have for tingene :-)
-
Jni09
- Kontakt:
Det kommer jo helt an på hvilken holdning man har til sin bil. Man kunne jo købe et sæde overtræk i t Hansen eller biltema og sætte over så hullet er skjult. Eller sætte et lille stykke Gaffa tape over. Det fås i både sort og grå og mener også jeg har set det i alverdens andre farver.