Gear sidder sat i 4 gear
- Theibel63
- Kontakt:
Gear sidder sat i 4 gear
Først kunne den ikke gå i 1 gear og lidt efter sad den fast i 4 gear. Gearkabler er afmonteret og de køre fint. Er der en som har en god ide.
Det er C4 1,6 HDI fra 2006. Gearskifter armen på selve gearkassen sidder fast.

Jeg takker mange gange for jeres tilbagemeldinger. Da min kammerat fik bunden skruet af og kigget på gearskifte, fandt han en sten som blokerede gearskifte. Heldigvis blev det en billig omgang.
Det er C4 1,6 HDI fra 2006. Gearskifter armen på selve gearkassen sidder fast.

Jeg takker mange gange for jeres tilbagemeldinger. Da min kammerat fik bunden skruet af og kigget på gearskifte, fandt han en sten som blokerede gearskifte. Heldigvis blev det en billig omgang.
Senest rettet af Theibel63 tirs 10. okt 2017 13:46, rettet i alt 2 gange.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Gear sidder sat i 4 gear
hvad er det for en bil ?????? C4 er dælme godt nok lidt bredt der er mange varianter og årgange
men lige her kan det gå i udu, hvis altså din bil er af denne variant
men lige her kan det gå i udu, hvis altså din bil er af denne variant
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- Citronen
- Kontakt:
Det er også en mulighed, der er problemer med selve gearet. Du har checket kabler. Ved ikke, om der er muligt, at "hive", så man kan få en fornemmelse af selve gearet. Hvad med noget som gearolie og læk der. Jeg ved godt det kan virke banalt, men det er jo fejlsøgning (og for mig på løst grundlag, kender ikke bilen).
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
der sidder nogle kugleled i skifteren som kablerne er tilsluttet de har en evne til over tid at blive knastørre og så arbejder de meget trægt, løsningen er ofte at vride skifterne af i kugleleddene og rense og smøre dem, en lille smule bremse eller kobberfedt kan gøre underværker og er det årsagen kommer dit gearskifte efter denne øvelse til at gå som kniv i varmt smør.
men men, citronen kan jo også have ramt plet så fejlen ligger både dyrere og dybere i gearkassen, men jeg ville nu nok skille skifteren ad og få den til af arbejde frit, det er jo ikke svært, især hvis du måske har bemærket at gearstangen kan vandre frem og tilbage når du giver gas eller slipper speederen tyder det på skifteren
(billedet jeg har lagt ind passer på din model
men men, citronen kan jo også have ramt plet så fejlen ligger både dyrere og dybere i gearkassen, men jeg ville nu nok skille skifteren ad og få den til af arbejde frit, det er jo ikke svært, især hvis du måske har bemærket at gearstangen kan vandre frem og tilbage når du giver gas eller slipper speederen tyder det på skifteren
(billedet jeg har lagt ind passer på din model
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
- Theibel63
- Kontakt:
Har dårlig samvittighed. Fejlen er rettet og det var en sten som lå mellem gearskifterarmen oven på gearkassen.
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Ak ja, nogen gange skal der kun små ting til at give store problemer - Godt det er fixet 
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.