GC4P hvor er der et hul?

Besvar
renel
Kontakt:

GC4P hvor er der et hul?

Ulæst indlæg af renel » ons 9. feb 2022 20:25

Hej
Jeg har for noget siden købt en forreste parkeringssensor, sensorerne er monteret, i de rigtige huller!, og da jeg skulle have ledningen til det lille display ind i bilen kunne jeg ikke finde et passende hul i torpedopladen ud til motorrummet, så jeg lagde den lidt på is. Nu har jeg så fundet den frem igen og tænker at der er nogen herinde der har et trick eller kender et for mig skjult hul i pladen. Problemet er ikke kun kablet men der er et lille multistik til de 4 sensorer og det skal jo også igennem hullet, og nej, jeg kan ikke tage de enkelte ledninger ud af multistikket uden at ødelægge det. Gode ideer modtages gerne;-)
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: GC4P hvor er der et hul?

Ulæst indlæg af SRO » ons 9. feb 2022 21:13

Forslag til løsning.

Hvis ikke du kan finde et hul, må du lave et med et konisk bor eller et trappebor.

Dertil skal du have en gummigennemføring, feks.:

https://www.thansen.dk/vaerktoj/bolte-s ... 241355219/

https://www.boatlab.dk/kabelgennemforin ... BoQAvD_BwE

Da du tilsyneladende ikke kan få stikket af, må du så skære gummigennemføringen op for at få den omkring din ledning, men så er den helt sikkert utæt - om ikke andet utæt for lyd. Dertil kan du f.eks. anvende noget butyltape, der "slices" op og føres rundt om ledningen - det er ret klæbende og "vikles" så sammen om ledningen, så den klæbende overflader kan presses mod hinanden.

Se evt. her: https://www.youtube.com/watch?v=1bmBxyj08pU

Det optimale vil naturligvis være, at du finder en "prop" som du kan tage ud - det kan jo være vanskeligt at vide hvad der er på den anden side af hvor du borer... men hvis du skal bore, så start med et 1,5-2 mm bor.
Vurder hvor det er smartest at bore, dvs. et sted hvor der er mindst sandsynlighed for vand.

renel
Kontakt:

Ulæst indlæg af renel » tors 10. feb 2022 09:13

Tak for svar SRO, det er altsammen rigtigt og jeg er selv mekaniker så jeg kender disse ting, men det er lige SPECIFIKT på denne bil jeg ville vide om "nogen" kender et smart hul der kan bruges. Der er en antal store propper men de bruges til f.eks. hovednet fra sikringsboksen og ind i bilen, tykt bundt-stiv gummiprop, dårlig plads, der er også ved ratgennemføring, samme historie.
Jeg kan forstå at du ikke kender min bil? motoren ligger halvt inde under forruden, her er der så en luftfilterkasse monteret bagpå motoren ind mod kabinen, egr-ventil,brændstoffilter, batterikasse og sikringsboks....kort sagt, rigtig dårlig plads og dårlig oversigt ind mod kabinen, og lige så dårligt set indefra, så derfor søger jeg een der lige kender et godt hul hvor "man" plejer at føre noget igennem på denne bil.;-)
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 10. feb 2022 19:44

Helt fint :handgestures-thumbupright:

- ja, der er måske en anden, der kender et godt hul :)

Besvar