Speed control system faulty

Besvar
PA68
Kontakt:

Speed control system faulty

Ulæst indlæg af PA68 » tors 30. jul 2020 09:41

Har fået mig en spændende fejl der har gjort C4'eren til en helt ny oplevelse....

Det er en 2006'er diesel med E6G med både fartpilot og fartbegrænser

Pludselig kommer "speed control system faulty" op og bilen holder helt og aldeles op med at ville trække. Det startede pludseligt og over de næste 200 kilometer kom og gik det og blev mere og mere hyppigt. Nu er det så permanent. Diagbox melder at det maksimale drejningsmoment i NM der leveres er 85 nm op til 3000 rpm hvor den herfra ikke kan komme højere op i omdrejninger
Diagbox melder at gaspedalen kun kan aktiveres op til 30% målt under kørsel. Alle hjulsensorer virker og det samme med ratudslag, også målt under kørsel.

Jeg har 4 fejl på EGR-ventilen P0489, P1162. P0405 samt P1462 alle relateret til "valve position copy signal" som jeg ikke lige har set før. En god blanding af permanente periodiske fejl iflg Diagbox. EGR ventilen er kun ca 1 år gammel.
Samt en enkelt fejl på servostyringen der melder U1208 Motoren går i tomgang. Under detaljer melder servostyringen at hastigheden er 105 km i timen, også målt med diagbos under kørsel.

Er der nogen der har et godt input på hvad det kan være?

God sommer til jer alle1 :-)

Bedste hilsner
Peter

Besvar