Blæser til motorkøling
-
Daze1405
- Kontakt:
Blæser til motorkøling
Hej derude. Min C4 grande Picasso fra 2008 1.8 benzin. Med min tester siger den.: Fan assambly, Short circuit to negative. Short circuit to positive open ciricute.
Blæseren kan køre når A/C er tændt, men kun i 100% speed og larmer derfor meget. Med A/C slukket, og motor startet, 96,5 grader kølevand temperatur, skifter tester til at siger at blæser relæ er aktivt, og at blæser kører 49 % den kører bare ikke. Når jeg måler på stikket til blæsere får den ikke strøm ved de 49 %, med får 14,5V ved de 100% når A/C er tændt.
Nogen forslag ? Håber noget kan tyde fejlen.
Er styringen fra motor til blæser defekt, og kan A/C styre blæseren selv, altså udenom motorstyringen..
??
Blæseren kan køre når A/C er tændt, men kun i 100% speed og larmer derfor meget. Med A/C slukket, og motor startet, 96,5 grader kølevand temperatur, skifter tester til at siger at blæser relæ er aktivt, og at blæser kører 49 % den kører bare ikke. Når jeg måler på stikket til blæsere får den ikke strøm ved de 49 %, med får 14,5V ved de 100% når A/C er tændt.
Er styringen fra motor til blæser defekt, og kan A/C styre blæseren selv, altså udenom motorstyringen..
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Blæser til motorkøling
Omkring batteriet der finder du denne boks, der er 3 relæer og 3 store sikringer, kan evt være der problemet er, hvis ikke så er du nok ude i en ny blæser.Daze1405 skrev: ↑tors 18. jun 2020 21:23Hej derude. Min C4 grande Picasso fra 2008 1.8 benzin. Med min tester siger den.: Fan assambly, Short circuit to negative. Short circuit to positive open ciricute.
Er styringen fra motor til blæser defekt, og kan A/C styre blæseren selv, altså udenom motorstyringen..??
Når A/C er tændt, så plejer blæseren at køre ca 20%
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
Daze1405
- Kontakt:
Hej Pug.
Der vil jeg lige få kigget lidt i den boks.
Min kører bare 100 % når A/C tvinger blæseren til at køre.
Jeg har prøvet blæseren af og der er umildbart ok. Når jeg får % visning og at relæ er aktivt på min tester kommer der ikke strøm til blæseren.
Der vil jeg lige få kigget lidt i den boks.
Min kører bare 100 % når A/C tvinger blæseren til at køre.
Jeg har prøvet blæseren af og der er umildbart ok. Når jeg får % visning og at relæ er aktivt på min tester kommer der ikke strøm til blæseren.
-
Daze1405
- Kontakt:
De relæer har jeg så ikke i min bil. Men fandt denne styring ude foran ved siden af blæseren. Der mangler vist en modstand eller sådan. Nu er en ny bestilt, så håber jeg det virker
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Uden at kende styringen helt eksakt, er der formentlig brændt en diode/et trin af i blæserstyringen - byt til nyt.