Check engine Oil Level ?

Besvar
Brugeravatar
michael.jepsen
Kontakt:

Check engine Oil Level ?

Ulæst indlæg af michael.jepsen » tors 21. jun 2018 20:35

Jeg har lige fyldt mere olie på bilen da den skrev at der manglede olie. Nu er der ifølge olie pinden nok olie på, men den skriver stadig check engine oile level når jeg starter bilen

What to do ?

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Check engine Oil Level ?

Ulæst indlæg af posh » fre 22. jun 2018 07:56

sikkert ingenting, det kan godt tage lidt tid inden en kontrollampe slukker endeligt, men der kan da måske være en fejl på føleren, nu melder historien intet om hvilken motor elle hvor meget olie du har hældt på...
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
michael.jepsen
Kontakt:

Ulæst indlæg af michael.jepsen » fre 22. jun 2018 08:22

Jeg har helt hele 2 liter på, har ikke lagt mærke til at den brugte olie. I næste uge skifter jeg både olie og filter

Det er en 1.8 16V benzin med 125 HK

john_madsen
Geografisk sted: Struer
Diagbox: Ja
Kontakt:

Ulæst indlæg af john_madsen » fre 22. jun 2018 11:27

nu er de elektroniske oliefølere jo ikke kendt for at være specielt præcise eller pålidelige.... Jeg har nogle gange oplevet at der har siddet en "olieklump snask" fast på olieføleren. (kan ses med bundkarret af) Det har dog været på HDI, som jo sviner olien voldsomt til. Efter en rens opførte oliefølerne sig væsentlig bedre.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)

Besvar