Udluftning af brændstofrør?!
-
Søens
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Udluftning af brændstofrør?!
Hej -
jeg har haft fuelrailen afmonteret på min C4 1,6 hdi for at skifte brændstoftrykføler - (da der opstod gevindproblemer var jeg nødt til at pille den helt af)
- kæmpe opgave men nu er alt samlet igen og den vil ikke starte så jeg forsøger at lufte ud i brændstofrørerne - jeg har adskilt plastkoblingen for returløb og vha. " gummibolden" fået en masse diesel igennem ned i en flaske - hvorefter jeg samler og forventer at der nu er diesel i systemet - men den vil stadig ikke starte - jeg prøver så at linde en omløber på føderør ved dyse 1 - mens jeg pumper på bolden - men der sker ikke noget - det virker som om pumpen stadig er "tom" - og det kan være mig der ikke har forstået systemet men jeg tænkte at hvis jeg kan pumpe en hel liter retur - så må systemet vel være fyldt?
Er det mig der er ude i noget jeg ikke har forstand på ?? - håber der er en venlig person her i forum der har oplevet noget lignende og har en løsning på dette problem?
Mvh. Erik
jeg har haft fuelrailen afmonteret på min C4 1,6 hdi for at skifte brændstoftrykføler - (da der opstod gevindproblemer var jeg nødt til at pille den helt af)
- kæmpe opgave men nu er alt samlet igen og den vil ikke starte så jeg forsøger at lufte ud i brændstofrørerne - jeg har adskilt plastkoblingen for returløb og vha. " gummibolden" fået en masse diesel igennem ned i en flaske - hvorefter jeg samler og forventer at der nu er diesel i systemet - men den vil stadig ikke starte - jeg prøver så at linde en omløber på føderør ved dyse 1 - mens jeg pumper på bolden - men der sker ikke noget - det virker som om pumpen stadig er "tom" - og det kan være mig der ikke har forstået systemet men jeg tænkte at hvis jeg kan pumpe en hel liter retur - så må systemet vel være fyldt?
Er det mig der er ude i noget jeg ikke har forstand på ?? - håber der er en venlig person her i forum der har oplevet noget lignende og har en løsning på dette problem?
Mvh. Erik
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Udluftning af brændstofrør?!
Adskil returrør i motorrum.
Sæt en slange på retur fra motorsiden og i en dunk.
Sæt LIDT tryk på returslangen mod tanken.
Løsne et dyserør.
Kør så starteren i op til 30sek.
Så burde luft være ude af både pumpe, filter og rail.
Spænde dyserør og prøv at starte.
Hvis bæstet starter, så samles det hele igen.
Sæt en slange på retur fra motorsiden og i en dunk.
Sæt LIDT tryk på returslangen mod tanken.
Løsne et dyserør.
Kør så starteren i op til 30sek.
Så burde luft være ude af både pumpe, filter og rail.
Spænde dyserør og prøv at starte.
Hvis bæstet starter, så samles det hele igen.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
Søens
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Udluftning af brændstofrør?!
Tak for vejledning - efter udluftning ville den stadig ikke starte - det viste sig at jeg havde fået en defekt railtryksensor - den viste 1813 bar så snart der blev drejet til tænding - så der måtte endnu en udskiftning af sensor til - og bilen startede med det samme!!
)